Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@22:09:45 GMT

کتاب و کتاب‌خوانی کانون اصلی تمدن‌سازی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۷۲۲۰

کتاب و کتاب‌خوانی کانون اصلی تمدن‌سازی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته، 29 مهرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: کتاب، مبدأ و عصاره تمدن‌هاست و تمامی ملل در طول تاریخ با استفاده از این ابزار به معرفی خود پرداخته‌اند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تمدن‌سازی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی، کانون اصلی تمدن‌سازی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز مهم‌ترین نمایشگاه کتاب بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در کشور است، افزود: این نمایشگاه در اقتصاد نشر و ترویج کتاب و کتابخوانی نقش مؤثری داشته است.

وزیر ارشاد با اشاره به در پیش بودن هفته وقف با پاسداشت ظهور پدیده جدید خیرین کتابخانه‌ساز، افزود: در طول تاریخ تمدن اسلامی وقف همواره پشتیبان حوزه فرهنگ بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: پشتیبانی خیران از حوزه کتاب و کتابخانه‌ها مصداق بارز عمل به فریضه و فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و گرایش مردم به سمت فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتال، افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و به همین دلیل همه مسئولان و مردم باید در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین