Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:49:45 GMT

با کودکان معتاد چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۷۳۱۶

با کودکان معتاد چه باید کرد؟

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه البرز کمپ ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان ندارد، گفت: با توجه به شرایط خاص کمپ‌های ترک اعتیاد بزرگسالان، حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز درست نیست.

اسدالله حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: البرز فاقد مرکز ترک اعتیاد ویژه کودکان و نوجوانان است و معتادین زیر ۱۸ سال برای سم زدایی به بیمارستان‌های استان معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کمپ‌های ترک اعتیاد بزرگسالان، حضور کودکان و نوجوانان در این مراکز درست نیست به همین دلیل دانشکاه علوم پزشکی استان به این حوزه ورود کرده است.

وی افزود: بیمارستان‌های استان برای انجام عملیات سم‌زدایی، معتادین زیر ۱۲ سال را به راحتی پذیرش می‌کنند ولی  برای معتادان ۱۲ سال به بالا سخت گیری‌های خاص خود را دارند که این روند نیازمند اصلاح است.

این مسئول خاطر نشان کرد: سنین کودکی و نوجوانی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر فردی در این دوره‌ها به مصرف مواد مخدر عادت کند در بزرگسالی به سختی می‌تواند اعتیاد را کنار بگذارد به همین دلیل مسئولان استان باید با حساسیت بیشتری در خصوص سم زدایی کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز توضیح داد: بعد از اینکه سموم مواد مخدر از بدن کودکان و نوجوانانی که درگیر اعتیاد هستند خارج شد، بهزیستی نسبت به انتقال این افراد به کانون خانواده اقدام  می‌کند.

حیدری خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی از این کودکان فاقد سرپرست باشند که در آن صورت بهزیستی آنها را به مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست خود انتقال می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اعتیاد کودکان اعتیاد ترك اعتياد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابت‌های هنری انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • هفته زمین پاک
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان