Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در هفت ماه گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در راستای سرمایه‌گذاری و رونق این بخش تزریق شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که این میزان اعتبار در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی تا پایان سال ۹۸ به سه برابر (حدود ۲۰۰ میلیارد تومان) افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهدانی با اشاره به اینکه شش‌ماهه نخست سال زمان مناسبی برای مقایسه اعتبارات با مدت مشابه در سال گذشته نیست، ادامه داد: مقایسه دقیق میزان اعتبارات در پایان سال صورت می‌گیرد ولی با این وجود در شش ماهه نخست سال گذشته به واسطه تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایر حدود ۸۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی داشتیم.

وی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی در هفت ماهه گذشته به حوزه‌هایی چون گلخانه، دام و طیور(شتر، شترمرغ)، صنایع تبدیلی و تکملی و همچنین بخش نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعطاء شده است.

مدیرامور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: اخیرا موضوع صادرات را نیز در مباحث اعتباری مورد توجه قرار داده و شرکت‌هایی که در سه سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی داشته‌اند را نیز مد نظر قرار می‌دهیم.

بهدانی بیان‌کرد: از آنجایی که منابع آبی در خراسان‌حنوبی رو به افول است، توصیه بر سرمایه‌گذاری در بخش‌های کم‌آب بر چون زرشک و عناب و محصولات گلخانه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه هزار هکتار گلخانه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر اجرای این تفاهم در فاصله زمانی سه تا پنج سال است.

کد خبر 4752890

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیرجند اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته بیش از پنج میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی افزود: سد مخزنی رزه درمیان با ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی رواناب‌ها را داشتند.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) یک میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شده، گفت: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب رواناب در استان وجود دارد که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب رواناب در این سد‌ها ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در حال حاضر از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سد‌های مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده و برای ذخیره‌سازی سیلاب و رواناب در سد‌ها مشکلی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی