Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:11:34 GMT

کاردار سفارت آمریکا در کی‌یف در کنگره شهادت می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۹۳۸۳

کاردار سفارت آمریکا در کی‌یف در کنگره شهادت می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه روند استیضاح «دونالد ترامپ»، قرار است امروز سه شنبه ۳۰ مهرماه «ویلیلم تیلور» کاردار سفارت آمریکا در کی‌یف، در برابر سه کمیته در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود.

این جلسات در پشت درهای بسته انجام خواهند شد. 

انتظار می‌رود تیلور به پرسش‌ها در مورد وقایع پس از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود در آن گفتگوی تلفنی ترامپ خواستار انجام تحقیقات در مورد جو بایدن، رقیب سیاسی خود و پسر او، هانتر بایدن، شده است.

دموکرات‌ها می‌خواهند در مورد پیامک‌های رد و بدل شده بین ویلیام تیلور، و «کرت وولکر» نماینده پیشین آمریکا در امور اوکراین، و «گوردون ساندلند» سفیر فعلی ایالات متحده در اتحادیه اروپا، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بنا بر گزارش‌ها وولکر و ساندلند در آن زمان تلاش می‌کردند زلنسکی را به‌سوی انجام تحقیقات رسمی در مورد جو بایدن و هانتر بایدن سوق دهند.

جو یابدن از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است. هانتر بایدن زمانی عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود.

ترامپ شب گذشته در پاسخ به پرسش‌های مربوط به روند تحقیقات استیضاح او از سوی دموکرات‌ها گفت که گمان می‌کند مجلس نمایندگان در نهایت به استیضاح او رأی خواهد داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با تأکید بر اینکه اسیتضاح را قطعی می‌داند گفت: دموکرات‌ها می‌دانند که در غیر این صورت، برنده انتخابات آینده من خواهم بود و جمهوریخواهان باید برای مقابله با استیضاح متحد شوند.

کد خبر 4752978 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا اوکراین کی یف استیضاح ترامپ سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق فلسطین رجب طیب اردوغان رژیم صهیونیستی عربستان سعودی روسیه لبنان ایران کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

سنای آمریکا با اکثریت آراء بسته حمایتی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان را تصویب کرد تا برای تصویب نهایی به امضای جو بایدن برسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 4 روز پس از تصویب بسته حمایتی 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس نمایندگان این کشور، مجلس سنا نیز آن را تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت که نمایندگان سنا، این لایحه را برای تأیید نهایی به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌کنند. جو بایدن پیش از این گفته بود که به بلافاصله پس از تصویب این بسته حمایتی، آن را امضا خواهد کرد.

از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراینواکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌هاپس از تصویب این بسته حمایتی، جو بایدن نیز در بیانیه‌ای گفت که  امروز آن را امضا خواهد کرد تا به سرعت وارد روند اجرایی شود.

چهار روز پیش قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ماه‌ها انتظار با غلبه بر جمهوری‌خواهان سرسخت مخالف، یک بسته قانونی کمک 95 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان را در جریان یک رأی‌گیری گسترده دوحزبی ارائه کردند.

پس از اینکه کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد، دولت جو بایدن از کنگره خواست درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تأیید کند.

اما جنبش حماس نیز در واکنش به تصویب کمک 26.38 میلیارد دلاری مجلس نمایندگان برای رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام آمریکا تأییدی بر همدستی و مشارکت رسمی واشنگتن در جنگ نسل‌کشی است که ارتش اشغالگر و فاشیست صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه به‌راه انداخته است».

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا