Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ورایتی، کمپانی والت دیزنی به دنبال آن است از اتهام این که کارمندان زن این شرکت کمتر از مردان حقوق دریافت می‌کنند رهایی پیدا کند.

در ماه آوریل امسال (فروردین) این طرح دعوی تنظیم شده بود ودیزنی را متهم کرده بود که بخش‌های استخدامی و پرداخت حقوق به کارمندان زن دیزنی نگاهی تبعیض آمیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح ۱۰ نفر شاکی حضور دارند و مدعی هستند که آن‌ها ده‌ها هزار دلار از همکار‌های مرد خود کمتر حقوق دریافت می‌کنند. از جمله یکی از آن‌ها به نام لارونداست که می‌گوید یک دهه برای این کمپانی کار کرده، اما از مردی که به همین کار مشغول است دریافتی کمتری دارد.

دیزنی فراتر از یک کمپانی تولید فیلم و یک برند است. این شرکت چندین پارک موضوعی، برادکست، بخش تحقیقات و توسعه و همچنین بخش‌های دیگر زیادی دارد. در اعتراض به این اتهام، دیزنی این موضوع که به زنان کمتر از مرد‌ها حقوق داده می‌شود را رد کرده است.

این شاکیان به چند کمپانی دیگر مثل اپل، اوبر و اینتل اشاره کرده اند که متعهد به دوره پرداختی سالانه شده اند تا حقوق زنان در این بخش ضایع نشود. آن‌ها مدعی هستند اگر دیزنی بخواهد می‌تواند مشکل را برطرف کند.

گفتنی است دیزنی امسال پرسهم ترین استودیو از فروش گیشه جهان با فیلم هایی مثل «انتقام جویان:پایان بازی» و «شیرشاه» بود.

۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) زمان بررسی به اعتراض دیزنی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت فرماندهی انتظارمی کشور از سیدحسین حسینی

به دنبال اتفاقات پس از پایان دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال، سید حسین حسینی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به ۳۰۰ میلیون تومان جریمه و یک جلسه تعلیقی محکوم شد.

در پایان این دیدار یک هوادار خانم وارد زمین شد و حسینی ضمن در آغوش گرفتن او با مأموران نیروی انتظامی درگیری پیدا کرد.

کاپیتان استقلال پس از دیدار با شمس آذر قزوین نیز صحبت‌هایی در رابطه با حکم کمیته انضباطی مطرح کرد که با واکنش این کمیته و حکم جدید این کمیته روبه‌رو شد. بدین ترتیب یک جلسه محرومیت تعلیقی حسینی اجرا خواهد شد و او در بازی با تراکتور تبریز در هفته بیست‌وپنجم محروم خواهد بود.

در تازه‌ترین اتفاق، فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) از دروازه‌بان استقلال به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده و دروازه‌بان ملی‌پوش آبی‌پوشان در دادگاه حضور یافت. حسینی در دادسرا توضیح داد صحبتی یا اقدامی علیه فرماندهی انتظامی نکرده و تنها برای مراقبت از بانوی هوادار دنبال آرام کردن فضا بوده است.

وکیل باشگاه استقلال نیز بابت این پرونده در دادسرا حضور پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • شکایت فرماندهی انتظارمی کشور از سیدحسین حسینی
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال | حسینی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود