Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکرده گروه تروریستی «مغاویر الثوره» خبر داد که نیروهای ائتلاف آمریکا به بهانه حضور داعش، اجازه نمی‌دهند ارتش سوریه کنترل منطقه شرق این کشور را به دست گیرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، گروه تروریستی «مغاویر الثوره» از نقش نظامیان تروریست آمریکایی در حمایت از داعش در شرق سوریه پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که به فایل صوتی متعلق به «مهند الطلاع» سرکرده فراری جیش مغاویر دست یافته است که در آن درباره موضع این گروه نسبت به وضعیت شمال شرق سوریه سخن می‌گوید.

الطلاع در این فایل می‌گوید که بیانیه مغاویر که دو هفته پیش درباره حضور عناصر داعش در زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک» صادر شده بود، «صرفا سیاسی» بود.

وی که قبلا ادعا کرده بود شبه‌نظامیان کُرد مأموریت حفاظت از زندان‌هایی را بر عهده ندارند که عناصر در آن حضور دارند، اکنون مدعی است که مأموریت این شبه‌نظامیان «جنگی-انقلابی» است که علیه داعش و ارتش سوریه است.

وی اعلام کرد که هدف از بیانیه مغاویر همچنین این بود که برگه زندانیان داعش از دست نیروهای دموکراتیک گرفته شود؛ زیرا این نیروها از این برگه در برابر آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه استفاده می‌کردند.
اطلاع با بیان اینکه فرماندهان نظامی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش از تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، ناراحت هستند، در عین حال گفت که رهبران سیاسی هستند که این تصمیمات را اتخاذ می‌کنند.

این سرکرده تروریستی با اشاره به اینکه بخشی از اهداف فرماندهان ائتلاف آمریکا، ممانعت از تسلط ارتش سوریه بر منطقه (شرق و شمال شرق) است، فاش کرد، فرماندهان آمریکایی برای عدم خروج خود، حضور داعش را بهانه می‌کنند، ولی هدف اصلی آنان این است که ارتش سوریه کنترل این منطقه را به دست نگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که «آنان (فرماندهان آمریکایی) می‌گویند داعش، ولی ما پی برده‌ایم و می‌دانیم که منظورشان چیست».

نظامیان آمریکا از چند روز پیش در حال خروج از سوریه و انتقال به عراق هستند؛ به گونه‌ای که طی چند روز گذشته هزار نظامی آمریکا وارد عراق شده است.

ناظران می‌گویند که این مسئله در راستای حمایت از عناصر داعش در داخل خاک عراق و سوریه است؛ زیرا پس از خروج نظامیان آمریکا از سوریه، 12 هزار داعشی زندانی از زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد آزاد خواهند شد.

در عراق نیز، کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان این کشور تأکید کرد که واشنگتن از رهگذر انتقال نیروهای خود به عراق در تلاش است بار دیگر عناصر تروریستی داعش را به عراق بازگرداند و آنان را در صحرای الانبار (غرب عراق) اسکان دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داعش در داخل خاک عراق عناصر تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا