Web Analytics Made Easy - Statcounter

حذف دهک های پردرآمد از راهکارهای کاهش وابستگی بودجه به نفت، رژیم صهیونیستی آل خلیفه جایی در آینده منطقه ندارد، بازدید کارگروه کمیسیون اصل ۹۰ از گمرکات سیستان و بلوچستان، تشکیل کمیته‌ بررسی مشکلات بازار پایه بورس برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حذف دهک های پردرآمد از راهکارهای کاهش وابستگی بودجه به نفت،  رژیم صهیونیستی آل خلیفه جایی در آینده منطقه ندارد، بازدید کارگروه کمیسیون اصل ۹۰ از گمرکات سیستان و بلوچستان، تشکیل کمیته‌ بررسی مشکلات بازار پایه بورس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۳۰ مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بودجه شفاف به راحتی می توانیم از سد نفت بگذریم

«حمیدرضا حاجی بابایی» شب گذشته (دوشنبه 29 مهرماه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که با موضوع در خصوص چالش های بودجه بدون نفت روی آنتن رفته بود با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌های در سال ۹۸ مبلغ ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: درآمد‌های نفتی کشور امسال ۱۵۵ میلیارد تومان است. در سال ۹۸ وابستگی بودجه به نفت به ۳۴.۱ درصد رسیده در حالیکه این  رقم در بودجه ۲۶ درصد پیش بینی شده بود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم  مقرر شده تا پایان این برنامه باید وابستگی به نفت در بودجه جاری و هزینه ای به صفر برسد، گفت: اگر بودجه شفاف داشته باشیم و درآمد و هزینه ها مشخص شود، به راحتی می توانیم از سد نفت بگذریم و در بودجه جاری از درآمد های نفتی استفاده نکنیم.

 

حذف دهک های پردرآمد از راهکارهای کاهش وابستگی بودجه به نفت است

«مهراد لاهوتی» شب گذشته (دوشنبه 29 مهرماه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره راه های کاهش وابستگی بودجه به نفت با بیان اینکه ابتدای انقلاب۷۰ درصد بودجه وابسته به نفت بود الان روی کاغد ۳۶ درصد است، گفت: کاهش وابستگی به درآمد نفتی بحث جدیدی نیست و دولت و مجلس همواره در این خصوص برنامه داشته اند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهایی کاهش وابستگی بودجه به نفت گفت: حذف دهک های پردرآمد یکی از این راهکارهاست. در حال حاضر  ۹۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان می دهیم و باید در این بخش جراحی بزرگی انجام شود.

 

رژیم صهیونیستی آل خلیفه جایی در آینده منطقه ندارد

«حسین امیرعبداللهیان»، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏برگزاری کنفرانس امنیتی ⁧ منامه ⁩ با حضور نماینده رژیم نامشروع ⁧ اسراییل، به پایان رژیم ⁧ آل خلیفه ⁩ کمک می‌کند. آل خلیفه بحرین باید تاریخ کوتاه گذشته خود را مرور کند و به آینده منطقه عاقلانه بیندیشد. قطعا رژیم صهیونیستی آل خلیفه جایی در آینده منطقه نخواهد داشت.»

 

حمله به نفتکش ایرانی یک عمل تروریستی قلمداد می‌شود

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خواستار آن شد تا کارشناسان این سازمان در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به نفتکش خود که در دریای سرخ رخ داد، مشارکت داشته باشند.

 

در این نامه، جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد حمله به نفتکش ایرانی که در تاریخ ۱۹ مهرماه امسال رخ داد با دخالت عوامل دولتی انجام شده و یک عمل تروریستی قلمداد می‌شود.

 

ایران با تاکید بر اینکه تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است، از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواسته است تا کارشناسان این سازمان را برای مشارکت در این فرایند تحقیق به کار گیرد.

 

بازدید کارگروه کمیسیون اصل ۹۰ از گمرکات سیستان و بلوچستان

تیم کارشناسی کمیسیون اصل 90  به ریاست امیر خجسته نایب رئیس این کمیسیون به منظور بازدید از گمرکات استان سیستان و بلوچستان وارد این استان شد.

 

علاوه بر بازدید از گمرکات سیستان و بلوچستان بنا است تا آمار مرکز آمار در رابطه با نرخ بیکاری در این استان توسط تیم کارشناسی کمیسیون اصل 90 راستی‌آزمایی شود که این راستی‌آزمایی با حضور رئیس این مرکز انجام می‌شود.

 

تشکیل کمیته‌ بررسی مشکلات بازار پایه بورس

«الیاس حضرتی»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای با مسئولیت محمدحسین زاده بحرینی جهت بررسی وضعیت بازار پایه و مشکلات ایجاد شده در آن خبر داد و گفت :ا عضای این کمیته سیده فاطمه حسینی، عین الله شریف‌پور، حسینعلی حاجی دلیگانی و محمد حسن نژاد هستند.

 

همچنین نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، افزود: مقرر شده این کمیته با برگزاری جلسات  و نشست با مسئولان سازمان بورس و دعوت از برخی از زیان دیده های بازار پایه و استماع نظرات آنها گزارشی تهیه و در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار دهد.

 

قدردانی سرلشکر باقری از میزبانی شایسته و خدمت‌رسانی مردم عراق به زائران اربعین حسینی

در پی برگزاری پرشور و حماسی کنگره عظیم جهانی اربعین حسینی در امنیت وآرامش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی به سپهبد عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، از مجاهدت‌ها و تلاش‌های همه جانبه نیرو‌های مسلح، ملت، دولت و اهتمام مرجعیت معظم عراق در میزبانی شایسته و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

متن پیام رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین"

رئیس ستاد مشترک ارتش کشور دوست و برادر عراق سپهبد عثمان الغانمی

سلام علیکم و رحمة الله.

برگزاری آیین شکوهمند و حماسی پیاده روی و مراسم اربعین سید شهیدان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در امنیت و آرامش کم نظیر، با حضور میلیون‌ها زائر از کشور‌های مختلف، برخلاف خواست شیطانی قدرت‌های سلطه‌گر و ضد اسلام عزیز، به ویژه رژیم تروریستی آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن که این روز‌ها در تلاش و طراحی جدید برای ایجاد تفرقه و تزلزل در کشور‌های اسلامی منطقه هستند، بار دیگر وحدت، قدرت و بصیرت امت اسلامی را در برابر دشمنان پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشت.

کنگره عظیم جهانی اربعین با شور و شعور خیل دلدادگان حسینی، مظهر اقتدار، اتحاد و اخوت مسلمین، نمایش قدرت عاشوراییان معاصر و نشانه اراده و ظرفیت جوامع بشری مشتاق حقیقت و تشنه معنویت برای مجاهدت و حرکت به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی در عصر ظهور، تحت آموزه‌های قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کربلا اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند مسجد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری های دو طرف افزود:   برای حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی ، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب اسیا،  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین  بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟