Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:23:20 GMT

کامیاران ۳۲۰۰ نامزد شورای دانش‌آموزی دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۶۶۸۲

کامیاران ۳۲۰۰ نامزد شورای دانش‌آموزی دارد

هادی اله ویسی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این انتخابات همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه اول آبان در مدارس شهرستان برگزار می‌شود اظهار داشت: این دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۱۳۰ واحد آموزشی شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از میان این تعداد کاندید ۸۰۰ نفر دانش آموز به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شوراهای دانش آموزی در مدارس شهرستان انتخاب می شوند اضافه کرد: فعالیت شوراهای دانش آموزی از ۱۳ آبان ماه مصادف با روز دانش آموز با شعار «شوراهای دانش آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب» رسماً آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اله ویسی تاکید کرد: تحقق مشارکت موثر دانش آموزان در تصمیم سازی و اجرای مطلوب برنامه های آموزش و پرورش، بهره‌مندی از توانمندی و تقویت مسئولیت پذیری آنان، تربیت اجتماعی و تکریم شخصیت دانش آموزان، ایجاد ارتباط صمیمانه بین دانش آموزان و تقویت روحیه مسئولیت پذیری از اهداف تشکیل و فعالیت شوراهای دانش آموزی در مدارس است.

رئیس آموزش و پرورش کامیاران با بیان اینکه ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (سه پایه اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم است گفت: مدارس تا ۱۰۰ نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل، از ۱۰۱ نفر تا ۱۵۰ نفر ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و از ۱۵۱ نفر به بالا ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل خواهند بود.

وی اضافه کرد: ترکیب اعضا شوراهای دانش آموزی در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه های سوم تا ششم است و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت شورای مدرسه در رای گیری هم شرکت کنند.

اله ویسی به ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه دوره اول و دوره دوم نیز اشاره کرد و گفت: تا ۲۵۰ نفر دانش آموز ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، از ۲۵۰ نفر تا ۳۵۰ نفر دانش آموز ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل است.

در سال تحصیلی جاری ۱۶ هزارو ۷۸۰ دانش آموز در ۱۸۴ مدرسه این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان آموزش و پرورش کامیاران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل