Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@14:48:16 GMT

سازه‌های توپی جانشین مدارس کپری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۹۵۲۶

سازه‌های توپی جانشین مدارس کپری می‌شوند

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی مهر در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مدارس کپری و در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای حذف مدارس کپری بعد از مدارس خشت و گلی خواهید داشت یا خیر؟ گفت: کپر جزو معماری برخی مناطق کشور است و حتی در بسیاری مناطق دیده می‌شود که خانواده‌ها در باغ و ویلای خودشان هم کپری ساخته اند و از مهمانهایشان در آنجا پذیرایی می‌کنند؛ همچنین هتل کپری ساخته شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: کپر جزئی از معماری است و به علت اقلیم خاص یک منطقه ساخته می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدارس کپری بهینه سازی شوند گفت: برای استفاده مناسب از معماری منطقه برنامه‌ریزی جدی داریم.

وی درباره علت بحث کپرزدایی که در مقطعی نیز مطرح و انجام شد اظهار کرد: در دوره‌ای این بحث مطرح شد و کپر‌ها را حذف کردند، اما بعد از آن شاهد بودیم که دوباره تعدادی کپر تولید شد. به جای این کار باید سازه مناسب برای این امر طراحی شود.

رخشانی مهر ادامه داد: در سیستان و بلوچستان یک سری سازه‌ها تحت عنوان سازه‌های توپی در حال طراحی است که مشابه کپر بوده و با استقبال مواجه شده است. ما به دنبال ساخت چنین سازه‌هایی هستیم که البته قیمت بالایی هم ندارند و شاید حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد. کپر‌ها یک کلاسه بوده و وسیع نیستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مدارس خشت و گلی افزود: مدارس خشت و گلی که عملیات حذف آن‌ها در چند ماه گذشته آغاز شده بود، تعداد قابل توجهی از آن در مهرماه به پایان رسید و مدارس مناسبی جایگزین شد. در استان سیستان و بلوچستان که بیشترین حجم مدارس خشت و گلی را داشت نیز این عملیات در آبان ماه به پایان می‌رسد و می‌توانیم شاهد آن باشیم که امسال کلیه مدارس خشت و گلی جمع آوری شدند، اما درباره مدارس کپری همانطور که گفته شد به دنبال طراحی و اجرای سازه‌های متناسب هستیم، اما کپرزدایی را دنبال نمی‌کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مدارس کپری مدارس خشت و گلی سیستان و بلوچستان کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ برنامه «راهیان پیشرفت»، توسط خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، برگزار می‎شود.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیئت امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام اول این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان 1402 و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مانند مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با  توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • خرید مدافع در سپاهان جزیی از تیم‌بستن نیست/ آن‌ها به هیچ توپی نه نمی‌گویند!
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • جزئیات ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود