Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:42:36 GMT

چرا انگلیسی؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۹۵۸۱

چرا انگلیسی؟

نمایندگانی که پای طرح یا پیشنهاد حذف درس زبان انگلیسی را امضا کرده‌اند به نظرم یا از مواد و برنامه‌های درسی و ضرورت‌ها و اهمیت آن اطلاعی ندارند یا اینکه اگر اطلاع دارند مسوولانه و دلسوزانه تصمیم نگرفتند.

به گزارش ایسنا، محمد داوری در ادامه یادداشت خود در روزنامه «اعتماد» نوشت: با کمترین اطلاع از نظرات دانش‌آموزان و والدین به عنوان مخاطبان اصلی و صاحبان واقعی نظام آموزش و پرورش و نظرات معلمان به عنوان متولیان اصلی و صف نخست واقعیت‌های دستگاه آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نمی‌ماند که اگر قرار باشد درسی حذف شود نه‌تنها زبان انگلیسی در اولویت حذف نیست بلکه جزو درس‌هایی است که در اولویت مطالبات دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای ارتقای کمی و کیفی جایگاه این درس است لذا از منظر مطالبات دانش‌آموزان و والدین کاملا این طرح مغایریت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از منظر معلمان نیز تردیدی نیست که کمتر معلمی یافت می‌شود که موافق حذف درس زبان انگلیسی باشد حتی بسیاری از معلمان به‌ویژه دبیران زبان انگلیسی بر این باورند که شروع آموزش این درس از پایه هفتم بسیار دیر است و بهتر است از پایه‌های پایین‌تر شروع شود که این موضوع مورد تایید کارشناسان آموزشی و روانشناسان رشد و یادگیری نیز هست.

از منظر عدالت آموزشی هم اگر به این موضوع بنگریم پر‌واضح است که حذف درس زبان انگلیسی و انتظار اینکه در خارج از مدرسه و توسط بخش خصوصی این موضوع توسط خانواده‌ها پیگیری شود، در واقع محروم کردن بسیاری از کودکان و نوجوانان از همین حداقل‌های آموزش زبان انگلیسی است که یا خانواده‌های آنان برای درس اهمیتی قایل نیستند یا توان تامین هزینه آن را ندارند یا به موسسات آموزشی زبان دسترسی ندارند لذا به طور آشکارا حذف درس زبان انگلیسی مصداق واقعی ظلم آموزشی است آن هم ظلم به طبقه فرودست و ناتوان.

از زوایه ضرورت عصر حاضر و زندگی در دهکده جهانی با الزامات هزاره سوم نیز چه برای‌مان خوشایند باشد یا نه زبان انگلیسی وسیع‌ترین و مسلط‌ترین زبان بین‌المللی است و نمی‌شود این واقعیت را در نظر نگرفت که بسیاری از دستاوردهای علمی و اطلاعات یا نخست به زبان انگلیسی منتشر می‌شود یا بلافاصله به نخستین زبانی که ترجمه خواهد شد زبان انگلیسی است و محروم ماندن از این زبان در واقع یعنی محرومیت از بسیاری دستاوردهای علمی و پژوهشی و اطلاعات گوناگون. لذا عاقلانه و منطقی نیست که با حذف درس زبان انگلیسی عده زیادی از فرزندان این مرز و بوم را از این امکان محروم ساخت.

و نکته آخر اینکه اگر قرار است درسی حذف شود خیلی راحت می‌شود با نظرسنجی از دانش‌آموزان و والدین آنها که دریافت‌کننده خدمات آموزشی از آموزش و پرورش هستند فهمید که کدام درس از منظر آنها برای‌شان ضروری نیست و به درد زندگی آنها نمی‌خورد. از هر معلمی سوال شود حتما به سرعت به این پرسش پاسخ خواهد داد که محبوب‌ترین و منفورترین درس از منظر دانش‌آموزان کدام درس است.

حال پرسش من از طراحان این طرح این است که اگر این طرح با مطالبه دانش‌آموزان و والدین، نظرات معلمان و کارشناسان و نیاز زندگی در دنیای جدید و عدالت آموزشی و علاقه دانش‌آموزان مغایرت دارد، چه استدلالی پشت این ایده بوده است که نزدیک به ۶۰ نماینده آن را امضا کرده‌اند؟!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از ورزش سه، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

کد خبر 847534 برچسب‌ها اسلام ویژه ورزشی چهره‌های مشهور باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود