Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:37:53 GMT

سفیر اتریش: روابط راهبردی تهران - وین بررسی می شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۶۵۱

سفیر اتریش: روابط راهبردی تهران - وین بررسی می شود

«اشتفان شولتز» در مراسم گرامیداشت روز ملی اتریش که در سفارتخانه این کشور در تهران برگزار شد، ضمن اشاره به میزبانی وین از گفت وگوهای هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: اتریش به شدت برجام را از آن خود می داند و بارها اعلام کرده ایم که امضاکنندگان باید به معاهدات بین المللی پایبند باشند.

وی با اینکه اتریش از خروج آمریکا از پیمان (هسته ای) و اعمال مجدد تحریم های یکجانبه متاسف است، افزود: تعهد کشورهای باقیمانده در برجام برای حفظ و تشویق روابط گسترده تر اقتصادی با ایران دلیل ایجاد شبکه ای از همکاری های تهران و وین شد که از جمله آنها می توان همکاری در زمینه امداد و نجات شهری و ایجاد مرکز انرژی های تجدیدپذیر برای کشورهای عضو اکو اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شولتز ادامه داد: انتظارات فراوان از روابط ایران و اتریش اکنون از حرف و سخن به تلاش های مشترک، مشخص و عملی تبدیل شده است.

سفیر اتریش در ایران همچنین گفت: بزودی همراه شرکای ایرانی، بررسی راهبردی چهارچوب همکاری های دوجانبه پس از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

به گفته وی، اکنون ۱۰ زمینه همکاری در ۶ وزارتخانه و نهادهای اجرایی طرفین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مراسم گرامیداشت روز ملی اتریش روز گذشته (سه شنبه) با حضور «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

۱۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام اتریش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم