Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداحافظی با بیماری شایع پاییزی با رعایت راهکار‌های خانگی / چگونه سرماخوردگی را دور بزنیم؟ الهام اختری مختصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از سرایت سرماخوردگی و آنفلوآنزا نقش موثری دارد، به این صورت که شستشوی دست‌ها قبل از غذا خوردن ضروری است همچنین افراد باید از دست دادن، روبوسی کردن و در آغوش گرفتن افرادی که سرما خورده‌اند یا در آستانه ابتلا به این بیماری هستند، پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان کرد: فرد مبتلا به سرماخوردگی باید در اماکن عمومی از ماسک استفاده کند. مصرف مرکبات و میوه‌های سرشار از ویتامین C. به مبتلایان به سرماخوردگی پیشنهاد می‌شود.

این مختصص طب سنتی افزود: مبتلایان به سرماخوردگی باید بینی خود را به طور منظم با سرم نمکی شستشو دهند همچنین اشخاص نباید در معرض هوای سرد به ویژه از ناحیه سر و گردن قرار بگیرند و در صورت بروز آبریزش بینی باید از مصرف مواد غذایی سرخ کردنی و میوه‌هایی مانند انگور پرهیز کنند.

اختری تأکید کرد: ورزش منظم در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی تأثیر چشمگیری دارد. مبتلایان به سرماخوردگی باید از مصرف دارو‌های آنتی هیستامین در سه تا چهار روز نخست ابتلا به این بیماری پرهیز کنند. مصرف مکمل زینک پلاس هفته‌ای ۲ تا سه عدد تا اواخر پاییز پیشنهاد می‌شود.

چگونه فضای خانه را ضدعفونی کنیم؟
او یادآوری کرد: افراد هنگامی که در حال ترک خانه هستند، باید اسفند را دود دهند و آن را در منزل بگردانند. آویزان کردن رشته‌ای از سیر در آشپزخانه به ضدعفونی کردن محیط خانه کمک بسیاری می‌کند. افراد همچنین می‌توانند یک عدد پیاز بزرگ را به چهار قسمت تقسیم کنند و هر قسمت آن را در نقاط مختلف خانه قرار دهند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرماخوردگی درمان سرماخوردگی آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • نحوه تعمیر تیوپ لاستیک دوچرخه سوراخ شده؛ یک ترفند ساده و کاربردی (فیلم)
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی