Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه دو رای مهم باید در پارلمان انگلیس درمورد برگزیت گرفته شود، «ژان ایو لو دریان» از نمایندگان بریتانیا خواست در اسرع وقت درباره توافق برگزیت بین بروکسل و لندن تصمیم بگیرند.

اخبار بین‌الملل- وی روز گذشته (سه شنبه) در جمع نمایندگان پارلمان فرانسه گفت: امروز که صحبت می کنیم، معتقدیم که هیچ گونه توجیهی برای برای تمدید بیشتر مهلت برگزیت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لو دریان در پاسخ به سووال یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه تصریح کرد: سه سال است که منتظر این تصمیم هستیم. مهم است که امروز اعلام شود.

همزمان با آغاز نشست فوق‌العاده پارلمان برای بررسی جزئیات پیش‌نویس توافق برگزیت، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور هشدار داد اگر نمایندگان با طرح پیشنهادی دولت مخالفت و اتحادیه اروپا مهلت برگزیت را تمدید کند، لایحه برگزاری انتخابات سراسری به اجرا گذاشته خواهد شد.

جانسون افزود دولت اجازه نخواهد داد که پارلمان مانع اجرای برگزیت شود و شرایط را به سمت تاخیر در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هدایت کند. او گفت اگر مجبور شود لایحه بررسی جزئیات توافق برگزیت لغو و انتخابات زودهنگام برگزار می شود.

دولت انگلیس روز دوشنبه هفته جاری جزئیات پیش‌نویس توافق برگزیت را منتشر و اعلام کرد که نمایندگان تا فردا (پنجشنبه) فرصت دارند درباره آن اظهار نظر کنند.

جانسون بارها اعلام کرده که قصد دارد تا برگزیت را طبق موعد مقرر تا پایان ماه جاری (اکتبر) جرا کند. او پیشتر هشدار داده بود که اگر نمایندگان با توافق او مخالفت کنند، برگزیت را بدون توافق اجرا می کند. اما مخالفت نمایندگان با اجرای برگزیت بدون توافق، گزینه های کمی را برای پیش برد اهداف جانسون باقی گذاشته است.

نخست وزیر انگلیس پنجشنبه گذشته موفق شد تا به توافق جدیدی درباره نحوه اجرای برگزیت دست پیدا کند. او قصد داشت تا این توافق را روز شنبه به رای بگذارد؛ اما نمایندگان مجلس به لایحه‌ای موافق رای دادند که تنها در صورت انتشار محتوای توافق جدید به آن رای خواهند داد. نتیجه این رای گیری جانسون را مجبور کرد تا در نامه ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا تقاضای تاخیر برگزیت را مطرح کند.

با این حال رسانه های انگلیسی می گویند او در نامه دیگری به توسک اعلام کرده که از نظر او تاخیر در اجرایی برگزیت اقدام اشتباهی است.

جانسون روز دوشنبه تلاش کرد تا توافق جدید برگزیت را به رای پارلمان بگذارد اما با مخالفت رئیس مجلس مواجه شد.

بر همین اساس، کار رسیدگی به محتویات توافق برگزیت از روز گذشته در پارلمان آغاز شد.

جانسون در سخنانی از نمایندگان مجلس خواست تا ماجرای رای گیری روز شنبه را تکرار نکنند تا برگزیت به تاخیر نیافتد.

وی گفت: ما به توافق جدیدی دست یافتیم تا بدون اخلال از اتحادیه اروپا خارج شویم و رابطه جدیدی را بر اساس تجارت آزاد و همکاری‌های دوستانه شکل دهیم. وی تصریح کرد که توافق برگزیت فصل جدیدی را در مناسبات لندن با اتحادیه اروپا آغاز و کشور را یکپارچه می‌کند.

ناظران بر این باورند که به رغم ادبیات تند جانسون، او گزینه‌های زیادی برای اعمال فشار بر پارلمان ندارد. حتی برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام هم عامل محکمی برای تهدید جانسون بشمار نمی رود، چون اولاً نخست وزیر اختیار چنین تصمیمی را ندارد و ثانیاً طرح آن باید به تایید یک سوم آرای پارلمان برساند.

حزب کارگر به عنوان اصلی ترین حزب مخالف دولت نیز در شرایطی از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می کند که مهلت برگزیت تمدید شود.

رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته در اظهارنظری تند، تلاش‌ها برای دستیابی به توافق درباره چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را دردآور، اتلاف وقت و انرژی توصیف کرد.

دونالد توسک رئیس شورای اروپا هم تحولات سیاسی انگلیس را بسیار پیچیده خواند و گفت «باید برای هر سناریو آماده بود».

قانون گذاران انگلیس امروز جزئیات توافق برگزیت را بررسی و درباره آن رای‌گیری خواهند کرد. هرچند تهدید جانسون برای برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام پشتوانه اجرایی ندارد اما مخالفت نمایندگان مجلس با توافق دولت می تواند اوضاع را از آنچه هست بحرانی و پیچیده‌تر کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه دولت اتحادیه اروپا لایحه انتخابات نمایندگان مجلس رسانه رئیس مجلس تجارت آزاد ادبیات کمیسیون اروپا انرژی فرانسه برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد مجدد دندان با دارویی جدید

دانشمندان ژاپنی اعلام کردند که انجام آزمایش‌های بالینی اولین «داروی رشد مجدد دندان» در دنیا از سپتامبر (شهریور) امسال در بیمارستان دانشگاه کیوتو این کشور آغاز می‌شود.

براساس گزارش وبسایت ماینیچی ژاپن، این دارو پس از دریافت تایید ایمنی، برای بیمارانی که به طور مادرزادی فاقد مجموعه کامل دندان هستند تجویز خواهد شد تا اثربخشی آن بررسی شود. محققان ابراز امیدواری کرده‌اند که فروش این دارو را در سال ۲۰۳۰ آغاز کنند.

این دارو در مطالعات حیوانی تا به امروز بدون خطر بوده و هیچ عارضه جانبی گسترده‌ای پس از مصرف آن دیده نشده است. محققان در مرحله مطالعه حیوانی مشاهده کردند که مصرف دارو در موش‌های مبتلا به کمبود مادرزادی دندان، باعث رشد دندان‌های موش‌ها شده است.

اگرچه تقریبا همه انسان‌ها به طور معمول ۳۲ دندان دارند، اعتقاد بر این است که حدود یک درصد از جمعیت جهان از یک بیماری مادرزادی به نام «آژنزی دندانی» رنج می‌برند که باعث عدم رشد یک یا چند دندان می‌شود.این بیماری علاوه بر غذا خوردن توانایی تکلم و بلع بیمار را نیز دچار مشکل می‌کند.

بنابر اعلام بیمارستان کیتانو در بخش کیتا اوزاکای ژاپن، مرحله اول آزمایشات بالینی از سپتامبر امسال تا اوت ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. این دارو در ابتدا برای تایید اثربخشی به صورت وریدی به ۳۰ داوطلب سالم بین ۳۰ تا ۶۴ سال تزریق می‌شود. این افراد باید حداقل یک دندان پشتی نداشته باشند تا در صورت اثرگذاری دارو و شروع رشد دندان، مشکلی برایشان پیش نیاید.

در مرحله بعد، این دارو برای بیماران مبتلا به کمبود مادرزادی دندان تجویز می‌شود. محققان قصد دارند در این مرحله جمعیت مورد مطالعه را به افراد بین ۲ تا ۷ سال که حداقل ۴ دندان از بدو تولد از دست داده‌اند محدود کنند.

داروی جدید می‌تواند در آینده افراد را از پروتز و یا ایمپلنت دندان خلاص کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد یک نماینده مجلس از همایش لاکچری قالیباف/ توقع داشتند نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • قریشی: داور برای اخراج نکردن چشمی توجیهی ندارد
  • قریشی: داور با چه توجیهی روزبه‌چشمی را اخراج نکرد؟!
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا؛ دبل اولادقباد و طیبی در چمپیونزلیگ
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا/ اولادقباد و طیبی در قله اروپا
  • قهرمانی مجدد یاران طیبی و اولادقباد در فوتسال اروپا