Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:45:25 GMT

شمارش جمعیت با استفاده از هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۶۸۱

شمارش جمعیت با استفاده از هوش مصنوعی

محققان معتقدند با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان تعداد افراد حاضر در یک جمعیت را تشخیص داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، هوش مصنوعی قادر به تشخیص تعداد افراد حاضر در تجمعات، راهپیمایی‌ها و اعتراضات است.

رضا بهمنیار، محقق این بررسی در مرکز هوافضای آلمان و همکارانش، روشی ایجاد کردند که از هوش مصنوعی برای تعیین تعداد افراد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سیستم، محققان نزدیک به 250 هزار نفر را در 33 تصویر گرفته شده از هواپیما، پهپاد و بالگرد شمارش کردند و از این روش در الگوریتمی به نام MRCNet استفاده کردند که هر تصویر را به مربع‌های کوچک تقسیم می‌کند و از این طریق، تعداد افراد به طور دقیق شمارش می‌شود.

نتایج این روش بهتر از سایر روش‌های مشابه عمل کرده است و توانسته 15 درصد دقیق‌تر از نزدیک‌ترین رقیب این روش در شمارش جمعیت عمل کند.

مدت‌زمان محاسبه تعداد افراد در هر مربع تنها 0.03 میلی‌ثانیه زمان لازم دارد.

این بررسی در حال حاضر، در شرایط آزمایشگاهی انجام‌شده است، اما محققان امیدوارند تا بتواند این سیستم را به‌زودی بر روی هواپیما و بالگردها سوار کرده تا تعداد افراد را در زمان واقعی محاسبه کنند.

در حال حاضر، یکی از بهترین روش‌های فعلی برای اندازه‌گیری جمعیت، نظارت بر مسیرهای افراد، تراکم جمعیت و مشخصات افراد شرکت‌کننده در تجمع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم

معاون استاندار تهران از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد و گفت: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، عباس جوهری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی استان تهران برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: در دور نخست انتخابات از 10 حوزه انتخابیه، 8 حوزه تعیین تکلیف شدند و در دور دوم انتخابات شاهد برگزاری انتخابات در تهران و ورامین خواهیم بود.

 

.

 

وی افزود: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس 32 نامزد انتخابات برای تصاحب 16 کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز 2 نامزد برای تصاحب یک کرسی رقابت خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه گفت: بر اساس تقویم وزارت کشور برای انتخابات، کارها برای دور دوم انتخابات در استان تهران انجام می‌شود.

جوهری تصریح کرد: دور دوم انتخابات در مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار در تهران به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد لذا امیدواریم به بهترین نحو انجام شود تا سنگ بنای خوبی برای ادوار آینده باشد.

اختصاصی| لیست 16 نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه تمهیدات لازم در راستای آموزش کاربران اندیشیده شده خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران به دلیل کثرت نامزدها شمارش آرا طولانی بود لذا امیدواریم در این انتخابات شمارش آرا در اولین فرصت انجام و به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور