Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف استان فارس از ثبت ۲۱ مورد وقف جدید به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در این استان خبر داد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه از دهه وقف پارسال تاکنون 21 مورد وقف جدید شامل زمین مزروعی، باغ، منزل مسکونی، مغازه، زمین تجاری، زمین مسکونی و آپارتمان به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان ثبت شده است، اظهار داشت: بیش‌ترین تعداد وقف جدید در شهرستان جهرم و مرودشت هرکدام 4 مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: از مجموع 278 هزار هکتار اراضی اختلافی اوقاف با منابع طبیعی که شامل 1100 پلاک ثبتی بوده است تاکنون 220 هزار هکتار شامل 507 پلاک رفع اختلاف شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته 1390 فقره سند مالکیت با وسعتی بالغ بر 20 میلیون مترمربع  اخذ شده است، افزود: در این حوزه از اقدامات شاخص در سطح کشور  اخذ سند مالکیت 4500 هکتار از اراضی  موقوفه زالی در شهر صدرا است.

‌موسوی با بیان اینکه در یک سال گذشته از محل موقوفات حدود 8 میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان نمازی، درمانگاه مطهری، درمانگاه امام رضا، بیمارستان شوشتری و درمانگاه پوستچی خریداری شده است، گفت: بالغ بر 2 میلیارد تومان برای خرید دارو، عینک و غیره نقدا به بیماران نیازمند کمک شده است.

وی با بیان اینکه دهه بزرگداشت وقف از 4 تا 13 آبان ماه برگزار می‌شود در تشریح برنامه‌های این دهه در استان فارس اظهار داشت: 28 نمایشگاه همه واقف باشیم در شهرستان‌های استان فارس برپا می‌شود که شاخص‌ترین آن در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز افتتاح می‌شود.

132 عنوان ویژه برنامه در دهه وقف در استان مرکزی اجرا می‌شود50 عنوان برنامه ویژه به مناسبت دهه وقف در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود32 میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در موقوفه‌های گلستان افتتاح می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از برپایی 6 ایستگاه همه واقف باشیم در شیراز و 19 ایستگاه در دیگر شهرستان‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 20 محفل قرآنی در دهه بزرگداشت وقف برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در دهه بزرگداشت وقف 127 مبلغ غیر بومی و 117 مبلغ بومی به مناطق محروم استان فارس اعزام میشوند.

‌موسوی از برگزاری همایش یاوران وقف در حرم امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا خبر داد و گفت: در این همایش‌ که روز 12 آبان ماه برگزار می‌شود از واقفان، نیک‌اندیشان، اصحاب رسانه تجلیل به عمل خواهد آمد و سخنران ویژه این مراسم آیت‌الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان  رهبری  است.

وی با بیان اینکه تجلیل از 40 نفر از نخبگان علمی استان از محل موقوفه حاج محمد حسن کاظمی شیرازی یکی دیگر از برنامه‌های دهه گرامیداشت وقف است، گفت: در این مراسم از جایزه علمی حاج محمد حسین کاظمی شیرازی نیز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی‌های نهایی کارگزاران صندوق بیمه، خسارت ۱۰۰ درصدی به اراضی ۱۴۰ هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان را گزارش کرد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه این استان در تولید محصولات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید برخی از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی خارج از فصل، خرما و برخی دیگر از محصولات است و تولید گندم در این استان از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اهمیت بارندگی مؤثر در تولید محصول زراعی استان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مؤثرترین فاکتور در میزان عملکرد گندم با توجه به شرایط آب و خاک استان پراکنش بارندگی موثر و اثربخشی آن در تولید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 140 هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش گندم دیم قرار گرفت، تصریح کرد: کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی نهایی کارگزاران صندوق بیمه‌ای استان خسارت 100 درصدی به اراضی 140 هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان بوشهر را گزارش کردند.

توکلی، اراضی تحت پوشش گندم آبی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از 18 هزار هکتار گندم آبی استان بوشهر محصول گندم حدود 4 هزار هکتار این اراضی به سبب کاهش باران و تداوم خشکسالی خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه اراضی گندم استان بوشهر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد گفت: پرداخت غرامت خسارت به تولیدکنندگان گندم استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند