Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با ارسال نامه‌ای به شهرداری گرگان خواست خودروهای جک و خودروهای استیجاری که در اختیار اعضای شورای شهر قرار دارد را از آنان گرفته و به پارکینگ شهرداری منتقل کند. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، چندی قبل بود که دیوان عدالت اداری حق دریافت ایاب و ذهاب برای مدیران شهری و اعضای شوراهای شهر را باطل کرد؛ همان زمان بحث بر سر خودروهای جکی که در دوره شهردار قبلی به برخی اعضای شورای شهر داده شده بود، بالا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده‌ای معتقد بودند که این خودروها باید به شهرداری برگردانده شود و در مقابل برخی اعضای شورا و البته رئیس شورای شهر گرگان اعتقاد داشتند این رأی در مورد وجوهی بوده که به صورت مستقیم به اعضای برخی شوراهای شهر در دیگر استان‌ها پرداخت می‌شود، مربوط است و شامل خودرو نمی‌شود.

حمیدرضا آقاملایی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در همین باره به خبرنگاران گفته بود: اعضای شورای شهر گرگان به غیر از حق‌الجلسه دریافتی دیگری ندارند و رأی دیوان عدالت اداری هم مربوط به این شورا نمی‌شود چون کسی در شورا حق ایاب و ذهاب دریافت نمی‌کند.

تصمیم‌گیر اصلی درباره جدایی ری از تهران مجلس است؛ شورای شهر موضعی نداردگزارش تسنیم از جلسه شورای شهر قم؛ از اعمال 25 درصدی تخفیف عوارض ساختمانی تا عدم همکاری مدیران استانیتهران| تراژدی شورای شهر گلستان در انتخاب شهردار تکرار شد

وی افزود: اعضای شورا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان نیاز به یک خودرو دارند که در اختیارشان قرار داشته باشد. تا جایی که من می‌دانم فقط یک یا دو نفر از اعضای شورا خودروهای جک را در اختیار دارند و بقیه این خودروها را تحویل شهرداری داده‌اند و یا خودرو با راننده در اختیار آنهاست.

کشمکش‌ها همچنان ادامه داشت تا اینکه معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان نامه‌ای برای شهرداری ارسال کرد که براساس آن اعضای شورای شهر باید خودروهای جک و خودورهای استیجاری را تحویل شهرداری دهند.

در نامه معاون دادستان به شهردار گرگان آمده است: « با توجه به آنکه در حال حاضر سه دستگاه خودرو جک متعلق به آن مرجع در اختیار سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به صورت شبانه‌روزی و حتی برای استفاده شخصی قرار دارد و نیز تعداد چهار دستگاه خودروی استیجاری به همراه راننده به صورت تمام وقت در اختیار چهارتن دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان قرار داده شده، با توجه به ضرورت حفظ و حراست از بیت‌المال خصوصاً آنکه حسب قوانین جاریه هرگونه استفاده از اموال شهرداری لزوماً می‌بایست در قالب ارسال لایحه از شهرداری به شورا و تصویب آن مرجع باشد؛ لیکن هیچ مصوبه‌ای در این خصوص وجود ندارد».

در بخش دیگر این نامه به رأی اخیر دیوان عدالت اداری نیز تأکید شده است: « حسب رأی صادره از دیوان عدالت اداری تعیین وجه بابت ایاب و ذهاب اعضای شورای اسلامی شهر خارج از محدوده اختیارات قانونی است، حال آنکه کلیه هزینه‌های سوخت، تعمیر و نگهداری خودروهای مذکور و پرداخت اجاره‌بهای خودروهای استیجاری از اعتبارات شهراری که قائم به مأخوذه‌های شهروندان است، پرداخت می‌شود. لذا مقتضی است در یوم جاری و به محض وصول این مرقومه کلیه خودروهای جک و خودروهای استیجاری از اختیار اعضای محترم شورای شهر خارج و به پارکینگ شهرداری برای انجام امور جاری آن مرجع منتقل گردد، متذکر می‌شود منبعد هرگونه در اختیار گذاردن خودرو برای اعضای شورای شهر منطبق به بزه تصرف غیرقانونی در اموال دولتی محسوب و برای استفاده‌کننده و صادرکننده مجوز، پیگیرد قانونی به همراه خواهد داشت».

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم