Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل گفت: میانگین زمان حضور اورژانس در تصادفات استان ۸ دقیقه در تصادفات درون شهری و در جاده ها ۱۱ دقیقه بوده و این زمان از میانگین کشوری پایین تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» امروز(چهارشنبه یکم آبان) در هفتادمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران که با اولویت کنگره جامعه جراحان شاخص استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش  با محور چالش تروما و مدیریت و درمان از اواخر سال ۹۶ مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: این کنگره به شکل میان دوره ای برگزار شد و درسال ۹۶ مرگ ناشی از تصادف زیاد در استان  رشد ۲۰ درصدی داشت  و این در حالی بود که در  کشور ۲.۵ درصد فوت بر اثر تصادفات رشد داشته و این مهم منجر به برگزاری این کنگره شد.

 

فاضل بیان کرد: کارگروه زیادی در سطح استان تشکیل شد و گزارش زیادی را در این زمینه گرد آوری کردیم و حتی پایان نامه دانشجویان پزشکی نیز به این موضوع اختصاص یافت.

 

وی بیان کرد: میانگین زمان حضور اورژانس در تصادفات استان ۸ دقیقه  در تصادفات درون شهری و در جاده ها ۱۱ دقیقه بوده و این زمان از میانگین کشوری پایین تر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از راه اندازی سومین مرکز تروما در علی آباد کتول خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد بیشترین تصادفات منجر به مرگ در جاده های علی آباد کتول به خان ببین و علی آباد کتول به فاضل آباد اتفاق می افتد و با توجه به این مهم مرکز ترمای علی آباد کتول تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

 

فاضل بیان کرد: در سال ۹۶ نزدیک ۳۲ مرکز اورژاتس در استان فعال بودند و این تعداد به۵۶ مورد رسیده است و همچنین استقرار بالگرد اورژانس را در استان داشتیم که منجر به نجات بسیاری از بیماران شد.

 

وی با بیان اینکه افزایش دستگاه سی تی اسکن و تخصیص نیروهای تخصصی از دیگر برنامه های ما در استان بوده، ابراز داشت: تصادفات سنگین در استان از جمله تصادف مینی بوس گنبد کاووس که منجر به جان باختن ۱۴ نفر شد از دیگر دلایل برگزاری این کنگره به شمار می رود.

 

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی مسجد کربلا روزنامه کانون های مساجد اربعین ۹۸ کانون های فرهنگی هنری مساجد فاضل تروما تصادفات جاده ایی تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه، عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور مردم و مسئولان در شهر خرم‌آباد برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی‌فقیه در لرستان، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان و با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار خرم‌آباد برگزار شد.

کد خبر 6096395

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم