Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران، در خصوص بهترین سن درمان کوچکی فک پایین، در دختران و پسران، توضیحاتی ارائه داد.

 فاضل فیروزی، با اشاره به بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین در دختران و پسران، گفت: درمان تخصصی ارتودنسی همانند سایر موارد درمانی نیازمند پوشش بیمه‌ای است، ولی این موضوع در کشور مورد غفلت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در آستانه برگزاری هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، اظهارداشت: بهترین سن برای ویزیت ارتودنسی ۶ تا ۷ سال و بهترین سن انجام درمان ارتودنسی در ناهنجاری فکی بزرگی فک پایین یا کوچکی فک بالا زیر ۱۰ سال است.

وی افزود: بهترین زمان درمان کوچکی فک پایین در دختران ۱۰ - ۹ سالگی و پسران ۱۲- ۱۱ سالگی است همچنین بهترین سن درمان ارتودنسی ثابت در اوایل سیستم دندانی دائمی و حدود ۱۲ سالگی است، اگرچه درمان ارتودنسی ثابت برای حرکات دندانی محدودیت سنی ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن ارتودنتیست‌های ایران ادامه داد: نوع درمان ارتودنسی در زنان و مردان با هم تفاوتی ندارد، اما درمان ارتودنسی فکی در کوچکی فک پایین در دختران باید زودتر آغاز شود.

دبیر اجرایی هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران خاطرنشان کرد: درمان تخصصی ارتودنسی همانند سایر خدمات درمانی نیازمند پوشش بیمه‌ای است، اما متاسفانه هنوز در کشور ما این خدمات درمانی به صورت مناسبی تحت پوشش بیمه‌ها نیست.

این متخصص ارتودنسی گفت: اگرچه بعضی بیمه‌های تکمیلی، بانک‌ها و بعضی ارگان‌ها تا حدی قسمتی از هزینه درمان تخصصی ارتودنسی را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما با توجه به نیاز جامعه به خدمات پیشگیری و تخصصی درمان ارتودنسی، این میزان ناکافی است.

وی به برگزاری هفدهمین گردهمایی علمی سالانه و چهاردهمین کنگره بین المللی ارتودنتیست‌های ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این کنگره ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود. جدیدترین دستاورد‌های علمی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت همچنین تم کنگره، افق‌های جدید در ارتودنسی است.

فاضل فیروزی خاطرنشان کرد: سخنرانانی از داخل و خارج از کشور در این کنگره حضور دارند و علاوه بر این که متخصصین ارتودنسی می‌توانند از مباحث مورد توجه در این کنگره بهره‌مند شوند، دندانپزشکان، سایر رشته‌های تخصصی دندانپزشکی و رزیدنت‌های تخصصی نیز از دیگر مخاطبان این کنگره خواهند بود.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد