Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@06:29:20 GMT

قرائتی: اینکه می‌گویند عجله کار شیطان بوده دروغ است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۳۷۸

به گزارش ایرنا، محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم بیرجند افزود: خداوند در قرآن بارها تاکید کرده است که منبری‌ها آنچه را قرآن نازل کرده برای مردم بیان کنند اما برخی اوقات از ۳۰ دقیقه منبر ۲۰ دقیقه تعبیر خواب می‌گویند.

وی ادامه داد: مردم باید از پیش نمازهای مساجد بخواهند تا قرآن را تفسیر کنند، باید قرآن بخوانیم تا کلام خدا را درک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: قرآن باید مطرح شود و امام رضا (ع) فرمود «خداوند نماز را واجب کرد تا قرآن مهجور نماند».

وی با بیان اینکه تعابیر زیادی در مورد مسایلی همچون راهپیمایی اربعین حسینی در قرآن وجود دارد، افزود: باید پس از خواندن قرآن آن را درک کرد «تعاونو علی البر و التقوا» در قرآن بیانگر تعاون و همکاری موکب‌ها در عزاداری اربعین حسینی است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تفسیر قرآن در مساجد نباید بیشتر از پنج دقیقه طول بکشد بیان کرد: متاسفانه برخی اقدامات فرهنگی در مساجد ضد فرهنگ است، اینکه محراب‌هایی بلند با خط کوفی و میخی می‌نویسند در حالی که ما ایرانی هستیم.

وی یادآور شد: به نسل جدید رسیدگی کنید تمام والدین به دنبال معلم خصوصی برای فیزیک و شیمی هستند اما آیا کسی را سراغ دارید که برای مسایل اسلامی هم معلم خصوصی برای فرزندش بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: هر مسلمانی باید به یک اسلام‌شناس مرتبط باشد تا اگر کسی اشکالی وارد کرد حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تاکید کرد: تا واجب‌ها وجود دارند کار مستحب نکنید، تا نسل نو هست کاری به نسل قدیم نداشته باشید، کار ماندگار کنید زیرا اسلام نیازمند کار ماندگار است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه برای ۱۸ میلیون بچه مدرسه‌ای در تابستان کاری نکردیم، افزود: وقت را تلف کردیم و برای این نسل پویا هیچ برنامه‌ای نداشتیم.

وی اضافه کرد: چرا در بیرجند باید برای دانشجویان ۷۵۰ هکتار زمین وجود داشته باشد اما حوزه‌های علمیه یک هکتار هم نباشد، آیا این عدالت است، باید در راهی که می‌رویم بازنگری کنیم.

قرائتی یادآور شد: وقف‌های زیادی وجود دارد اما اگر الان از اداره اوقاف اعتباری برای تفسیر قرآن بخواهیم می‌گویند نداریم، قرآن ۲۶۸ قصه دارد چرا کارگزاران امور تربیتی این قصه‌های قرآنی را برای بچه‌ها بیان نمی‌کنند؟

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد کسانی که به جبهه رفتند بچه مسجدی بودند و ۹۸ درصد مجرمین کسانی هستند که نماز نمی‌خوانند از پارک و سینما و کافه که کسی به جبهه نمی‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه یکی از کارهای ماندگار برقراری روضه‌های هفتگی است، اظهار داشت: فرزندانتان را به مساجد بیاورید و آنها را در کار خیر شریک کنید.

وی یادآور شد: در ازدواج بچه‌ها عجله کنید، اینکه می‌گویند عجله کار شیطان بوده دروغ است عجله در کار خیر بارها در قرآن سفارش شده است.

قرائتی گفت: قرآن با نگهداری افراد پیر در خانه سالمندان مخالف است زیرا پدر و مادر طبق آیات قرآن باید در خانه خودت پیر شوند و رفاه سالمندان در شهرسازی اسلامی باید دیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اسلام در قیامت از مهجوریت قرآن شاکی خواهد بود افزود: تمام حروف و کلمات قرآن نکته دارد که باید از آن بهره برد اما در عین این خصوصیات باز هم مهجور است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی از ساعت ۱۲ ظهر امروز ۹ اردیبهشت ماه در سایت تیوال به نشانی tiwall.com/p/doroughmigouyand آغاز می‌شود.

هومن برق‌نورد، سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان بازیگران این نمایش هستند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و مریم نراقی مجری طرح پروژه است.

طراحی گریم این پروژه بر عهده بهنام معیریان است و ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کنند.

«آن‌ها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید.

این نمایش از ۲۷ اردیبهشت در دو سانس ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد