Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:44:19 GMT

آبروی نظام به دست مسئولان است/لزوم انتخاب مواضع درست

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۳۵۷۰

آبروی نظام به دست مسئولان است/لزوم انتخاب مواضع درست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: یکی از چیزهایی که امروز انسان ها به دنبال آن هستند، رفاه و راحتی است.

وی با بیان اینکه مسلک هایی در دنبال این قضیه بشر را به خاک سیاه نشاندند چراکه راه رفاه و راحتی را عوضی گرفتند، بیان کرد: نتیجه آن نیز آسیب های فرد، جامعه، زندگی فردی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز جهان به یک مرضخانه تبدیل شده است، عنوان داشت: در جامعه امروز بیماری های انسانی غوغا می کند اما در این جامعه ناسالم انسان سالم راحتی را جزء در لقاء پروردگار نمی جوید.

عبادی با تأکید بر اینکه هر کس راحتی می خواهد نقشه راحتی سیر الی الله است، افزود: طبق روایات اسلامی راحتی برای انسان سالم نیست مگر در لقاء پروردگار و جزء آن برای انسان مؤمن در چهار مورد راحتی وجود دارد.

انسان هدف تیرهای مسموم زمانه است

وی ادامه داد: مورد اول در سکوتی که در آن سکوت آنچه بین او و خداست بررسی کند و دوم خلوتی که در آن خلوت از آفات زمان محفوظ بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز انسان هدف همه تیرهای مسمومی است که از گفتارها، رفتارها، از سکوت ها، فریادها، فضای مجازی و حقیقی و از زمانه به سوی او می آید، افزود: خلوتی که انسان را از این آفات حفظ کند خلوتی است که در بینش جهان شناسی، دین شناسی و خود شناسی به این نتیجه برسد که هیچ وجودی غیر از خدا وجود ندارد.

عبادی با بیان اینکه سومین مورد نیز گرسنگی است، بیان داشت: گرسنگی که شهوات را مهار کند و ماه رمضان به عنوان یک اسوه و الگو در این زمینه است.

وی با بیان اینکه امروز همه گرفتار شهوات و وسوسه ها هستیم و تا وقتی این ها باشد راحتی هم نخواهیم داشت، عنوان داشت: آنچه که شما اسم آن را لذت می گذارید اهل دقت می گویند اصلا چنین چیزی وجود ندارد بلکه این لذت رفع الم و درد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه چهارمین مورد بیداری است که در آن قلب انسان بیدار شود، افزود: بالاترین لذت خواب است و اگر به آن دقت کنیم این خوب هیچ لذتی نیست بلکه تنها رفع درد و رنج است.

عبادی با بیان اینکه انسان های گمراه به دنبال سراب هستند، بیان داشت: کسانی که به دنبال کیف، راحتی و لذت می روند بدانند راه را اشتباه گرفته اند و هیچ گاه به مقصد نخواهند رسید.

وی اضافه کرد: وقتی اسم یک فردی را آقای رئیس می گذارند و گمان می کند تافته جدابافته است در واقع این ریاست وجود خارجی ندارد و یک مسئله اعتباری است.

گنج های نهفته جوانان را کشف کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این رئیس و مرئوس در قراردادها ساخته شده است، بیان کرد: هرچند باید سلسله مراتب رعایت شود تا اموری تنظیم شود اما این واقعیت در منطق و عقل وجود ندارد.

عبادی با بیان اینکه مالکیت نیز جز برای خدا واقعیت ندارد، افزود: بنابراین از یاغی گری ها دست بردارید چراکه این ها به جایی نمی رسد فرعون ها یزیدها بودند که امروز هیچ چیز از آن ها باقی نمانده است.

وی همچنین بر لزوم کشف استعدادهای انسانی تأکید کرد و گفت: در جوانان گنج های زیادی نهفته است که باید آن ها را کشف کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امروز آبروی نظام جمهوری اسلامی دست مسئولان است، بیان کرد: بحث آبروی شخص نیست بلکه بحث آبروی اسلام و امام صادق است بنابراین با عمل، رفتار، مدیریت، تدبیر، مواضع درست این آبرو را حفظ کنید.

کد خبر 4754977

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی بیرجند اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز بازگشت زائران اربعین موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارائه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

دیگر خبرها

  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه