Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:58:45 GMT

اعتراضات شیلی به معادن مس کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۳۶۱۲

به گزارش ایسنا، چندین اتحادیه کارگران معدن از جمله اتحادیه‌هایی که در شرکت معدنی دولتی کودلکو هستند، به اعتصابات ملی دو روزه‌ای که از سوی فدراسیون CUT هماهنگ شده است، پیوسته‌اند.

کودلکو که بزرگترین تولیدکننده مس در جهان است، اعلام کرد اعتراضات تولید معدن آندینا را متوقف کرده و فعالیت مجتمع معدنی و ذوب سالوادور و پالایشگاه و ذوب مس ونتاناس برای حفظ تاسیسات، در سطح حداقلی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معدن آندینا سال میلادی گذشته ۱۹۵ هزار و ۵۳۱ تن سنگ مس تولید کرد در حالی که تولید سالوادور ۶۰ هزار و ۸۴۰ تن بود. اما بخش‌های دیگر شرکت کودلکو شامل معادن چوکیکاماتا، ال تنینته و رادومیرو فعالیت معمولی دارند.

در این بین، اعتصاب کارگران در معدن آنتوکویای شرکت آنتوفاگاستا بر سر دستمزد و شرایط کار وارد دومین هفته خود شده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد ناآرامی مردمی ممکن است تولید را به میزان ۵۰۰۰ تن کاهش دهد.

اعتراضات در صنعت معدنکاری شیلی، جدیدترین موج ناآرامی مردمی علیه افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور آمریکای جنوبی است.

سباستین پینرا، رییس جمهور شیلی، سه‌شنبه هفته جاری بسته‌ای از اصلاحات را رونمایی کرد که شامل حق مستمری بالاتر، افزایش حداقل دستمزد و هزینه پایین‌تر برق و خدمات پزشکی بود تا ناآرامی پایان گیرد اما اعتراضات همچنان ادامه دارد.

فدراسیون کارگران مس که نماینده کارگران اتحادیه‌ای در شرکت کودلکو است، در بیانیه‌ای اعلام کرد درباره ادامه اعتراضات در نشست ۲۵ اکتبر تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس گزارش پلاتس، شیلی بزرگترین صادرکننده مس جهان است که سال میلادی گذشته ۵.۸ میلیون تن تولید داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان با کارگران معدن
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد