Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: ۵۰ ایستگاه خدمت‌رسان به زائران پیاده توسط آستان قدس رضوی برپا شده است. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدسبه نقل از آستان نیوز، مصطفی فیضی درباره شیوه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران اظهار داشت: در محدوده حریم و حرم رضوی دو برنامه شاخص اعم از خطبه شب شهادت حضرت رضا(ع) و شام غریبان طبق روال و سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این نکته که اقدامات گسترده‌ای در دو معاونت اماکن متبرکه و تبلیغات اسلامی آستان قدس مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی برای دهه آخر صفر در فضای حرم مطهر در نظر گرفته شده است، افزود: سیاه‌پوشی گسترده حرم مطهر و نیز برای نخستین بار پذیرایی در وعده‌های مختلف از زائران در ایستگاه‌های مستقر در حریم بارگاه منور رضوی از جمله برنامه‌های ما برای ایام شهادت امام هشتم(ع) و دهه آخر صفر هستند.

برپایی 50 ایستگاه خدمت‌رسان به زائران پیاده

فیضی با اشاره به اینکه در این ایام دو هزار و 500 هیئت ثبت شده وارد شهر مشهد می‌شوند و به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد، بیان کرد: اهدای نذورات اعم از برنج و نمک متبرک را به این هیئات برای طبخ غذا برعهده داریم. همچنین خادمان حرم مطهر در مسیرهای مختلف خارج از شهر مثل قرارگاه ملک آباد، موکب‌هایی مردمی را جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده دهه آخر صفر مدیریت می‌کنند.

وی درباره کیفیت حضور هیئت‌ها در داخل حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: به جز دستگاه‎های صوتی که امکان ورود ندارند و علم‌هایی که امکان تردد زائران را دشوار می‌کنند، حضور هیئت‌ها در دوربرگردان‌ها و صحن‌ها از جمله صحن انقلاب اسلامی بلامانع است.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: مجموعه اماکن متبرکه در این ایام 50 ایستگاه خدمت‌رسانی دایر خواهد کرد که 10 ایستگاه در ورودی‌های شهر مشهد و 40 ایستگاه در داخل شهر وظیفه خدمت‌رسانی و اسکان زائران را در روزهای منتهی به ماه صفر برعهده خواهند بود.

امام جمعه قزوین: پیاده‌روی عظیم اربعین از شاخص‌های تحقق تمدن اسلامی استپیاده‌روی زائران رضوی|کاروان زائران پیاده از همدان راهی مشهد مقدس می‌شودپیاده‌روی زائران رضوی| حرم رضوی یکپارچه سیاه‌پوش است؛ عزاداری پرشور زائران در آستانه دهه پایانی صفر+ فیلم

فیضی بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها بیش از 800 هزار وعده پذیرایی صبحانه، نهار و شام در این ایام توزیع خواهد شد.

سیاهپوشی اماکن متبرکه رضوی

وی به دیگر خدمات معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس اشاره کرد و گفت: همچنین در این ایام به مسافران کم بضاعتی که توانایی مالی برای اسکان در مهمانپذیرها یا محلی برای اقامت در مشهد ندارند و شب را در اطراف حرم مطهر رضوی می‌گذرانند، محل استراحت شبانه داده می‌شود.

فیضی افزود: به مناسبت شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) و وفات رسول اکرم(ص) اماکن متبرکه رضوی با بیش از 3500 متر کتیبه و پرچم مزین و منقش به نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، به رنگ ماتم و عزا در خواهد آمد.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی یادآور شد: اطعام زائران و خادمین در دهه پایانی آخر صفر در میهمانسرا به صورت روزانه انجام می‌شود و پیش‌بینی شده در این ایام بیش از 14 هزار و 800 نفر از خوان با برکت حضرت رضا(ع) متنعم می‌شوند.

انتهای پیام/ ت

R41347/P/S6,1188/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم؛ علی نیک با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی جابجا می‌شوند، از آموزش اجباری رانندگان اتوبوسرانی خبر داد و افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجات‌دهنده بسیاری از مسائل ازجمله مصرف سوخت، ترافیک و آلودگی هوا است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به تلاش برای بالا بردن متوسط تعداد جابجایی مسافر در روز اشاره کرد و گفت: حداکثر پیاده‌روی یک شهروند برای رسیدن به ایستگاه باید ۴۰۰ متر باشد و در تلاشیم هرچه سریع‌تر به ان مهم دست یابیم. 

وی با اشاره به در حال احداث بودن ایستگاه‌های سبز توسط شهرداری‌های مناطق افزود: دو خط رایگان گردشی اطراف حرم مطهر با ۶ دستگاه اتوبوس با هزینه ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان و خودرو‌های برقی در سه مسیر اطراف حرم از جمله اقدامات این سازمان برای رفاه حال زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت است.


نیک، خدمت به مردم را هدف اصلی سیستم مدیریت شهری قم دانست و افزود: سال گذشته ۹۰ درصد اعتبارات ۱۸۵ میلیارد تومانی سازمان اتوبوسرانی بودجه در بخش درآمد‌ها و هزینه‌ها محقق شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه برای امسال هم ۲۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده گفت: در تلاشیم با تکنولوژی پیش برویم که نصب دوربین‌های نظارتی در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها برای ارائه بهترین خدمات به مردم، گواه آن است.

دیگر خبرها

  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات