Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امروز کشور نیازمند وحدت، همدلی و همراهی است گفت: بعضی‌ها حرف‌هایی را از بعضی تریبون‌ها می‌زنند که به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند و باید شرایط کشور را در نظر گرفت و از اختلاف و تفرقه در جامعه جلوگیری کنیم. ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با بیان حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) در اهمیت رعایت تقوای الهی در تمام امور زندگی فرمود «سعادت دنیا و آخرت در رعایت تقوای الهی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رضایت خدا را در تمام امور زندگی خود در نظر بگیرید و خود را با خدای خود همراه کنید گفت: هرکس روح و روان خود را از رعایت تقوای الهی پر کند کارهایش با پیروزی همراه می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در آستانه رحلت پیامبر(ص) هستیم در تبیین شخصیت پیامبر اسلام افزود: شخصیت پیامبر(ص) در بین انبیای الهی از همه بالاتر و عملکرد ایشان در ساخت جامعه الهی نیز تاریخی و استثنایی است.

وی با بیان اینکه جامعه قبل از اسلام تمام فکر و ذهنش در یک کلمه مروت به هر قیمتی بود و مهمان‌نوازی را در دستور کار خود قرار داده بودند گفت: اگر کسی به آنها پناهنده می‌شد به آن اهمیت می‌دادند و کاری به حق و ناحق آن نداشتند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رعایت آداب و رسوم حاکم بر طایفه و قبیله خود را انجام می‌دادند و کاری نداشتند که این آداب بر موازین عقلی و الهی است بیان کرد: جامعه آن روز تمام معرفت و شناختش در همین حد بود.

وی با بیان اینکه در بین جامعه حجاز در زمان بعثت پیامبر(ص) اجنبی را عامل بدبختی می‌دانستند و برای او هیچ ارزشی قائل نبودند یادآور شد: غلام بودن را از دیگر محورهای بدبختی می‌دانستند و آن را به شدت تحقیر می‌کردند و بین رنگ پوست انسان‌ها، تفاوت قائل می‌شدند و بعضی رنگ‌ها را عامل بدبختی می‌دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) شخصیت پیامبر(ص) را اینگونه تفسیر می‌کند که عترت و خاندان پیامبر(ص) از بهترین عترت‌ها و خانواده‌هاست گفت: آن حضرت درخت وجود پیامبر(ص) را یک شجره طیبه عنوان می‌کند و فرمود وجود پیامبر(ص) در یک خانواده امن و طیب و طاهر رشد کرد و شخصیت ایشان در قبل و بعد از خود نمونه ندارد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) توانست آنچنان رشد کند که قرآن به‌عنوان کتاب الهی به این شخصیت بنازد و در قرآن برای همیشه اسوه حسنه معرفی شده است افزود: حوادث سختی بر پیامبر(ص) اتفاق افتاد و دشمنان دین خدا بسیار بر پیامبر(ص) سخت گرفتند اما با توجه کامل پیامبر به خدا و زانو نزدن در برابر این مشکلات آنها را از سر راه برداشت.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه دشمنان هفتاد جنگ تحمیلی علیه مسلمانان در مدینه ایجاد کردند اما پیامبر(ص) تسلیم نشد و با هوشیاری کامل آنها پشت سر گذاشت گفت: صداقت در رفتار و عمل پیامبر(ص) باعث توسعه اسلام شد و تاریخ پر است از افرادی که در جریان حق با شعارهای خوب آمدند اما تا آخر نتوانستند باشند و دلیل آن عدم صداقت بود.

امام جمعه کرمان: مسئولان نظام باید تلاش و پشتکار شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهندامام جمعه کرمان: توجه جدی مسئولان به وحدت، خدمت و امنیت در جامعه استامام جمعه کرمان: مدیران دولت باید به دنبال گشایش کار مردم باشند

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با گرامیداشت هفته وقف، وقف را سنت الهی دانست و اظهار داشت: نسبت به وقف در جامعه باید حساسیت داشته باشیم و مسئولان نیز باید به این موضوع اهمیت بدهند.

وی با بیان اینکه شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی را در پیش داریم گفت: این شهید به افتخارات زیادی دست پیدا کرد و از درجه بالای عرفان برخوردار شد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه زمان، حوادث و جریان مقابل دو امام بزرگوار، امام رضا(ع) و امام حسن(ع) شباهت‌هایی دارد افزود: یکی از شباهت‌هایی که در دوران این دو امام ارزشمند وجود دارد نیاز به آگاه‌سازی جامعه است.

وی با بیان اینکه شیطنت‌هایی جامعه را به سمتی کشاند که جاذبه‌های کاذبی ایجاد شد و مردم و خواص جامعه به یک جهل فرو رفتند گفت: در مقابل امامت آن روز سلطنت قرار گرفته بود و تمام تلاش خود را می‌کردند تا امامت را از اسلام حذف کرده و سلطنت را بر جامعه حاکم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حاکمان زمان، دین را ابزاری برای سلطنت‌طلبی کرده و افرادی متظاهر بودند که دین برای آنها اصل نبود خاطرنشان کرد: صلح در زمان امام حسن(ع) و پیشنهاد ولایت عهدی یکی از شباهت‌های دوران امامت این دو امام بود.

وی با بیان اینکه در درون این اتفاقات حکایت‌های زیادی وجود دارد گفت: نیاز است تا تاریخ اسلام را به خوبی و با دقت مطالعه کرده تا دچار انحراف و اشتباه نشویم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه امروز کشور ما نیاز به وحدت و همدلی و همراهی دارد افزود: بعضی‌ها حرف‌هایی را از بعضی تریبون‌ها می‌زنند که به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند و باید شرایط کشور را در نظر گرفت و از اختلاف و تفرقه در جامعه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است