Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-03@23:00:19 GMT

مقررات منع آمد و شد در 5 استان عراق

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۹۵۲۹

فارس نوشت: مقامات محلی در استان‌های ذی‌قار، بصره، بابل،‌ ناصریه و واسط عراق از وضع مقررات منع آمد و شد در این استان‌ها به دنبال حمله معترضان به نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش شریان نیوز، مقامات محلی در برخی از استان‌ها و شهرهای عراق مجبور به وضع مقررات منع رفت و آمد در برخی از مناطق شدند.

شبکه فرات عراق شامگاه جمعه (سوم آبان) به نقل از منبعی امنیتی در استان «ذی‌قار»  (جنوب)گزارش داد که مقامات محلی در این استان، ممنوعیت آمد و شد در این استان اعمال کرده‌اند و این ممنوعیت از ساعت هشت عصر (به وقت بغداد) آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، این تصمیم مقامات ذی‌قار بعد از آن گرفته شد که این استان شاهد درگیری‌های شدید بین معترضان با نیروهای امنیتی و تعرض به برخی از ساختمان‌ها شد.

دومین دور از تظاهرات مردمی در عراق از ظهر امروز (جمعه) در اعتراض به نبود اصلاحات و وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و وجود فساد در بین مقامات این کشور آغاز شد.

شبکه فرات می‌گوید در تظاهرات امروز عراق، ۲۴ ساختمان دولتی و مقرهای احزاب سیاسی در استان‌های دیوانیه، میسان، واسط، بصره، بابل و ذی‌قار به آتش کشیده شده است.

از شهر بغداد هم خبر می‌رسد معترضان در مرکز این شهر و منطقه الخضراء دست به «تحصن باز» (بدون سقف زمانی) زده‌اند و حاضر به ترک منطقه نیستند.

مقامات محلی در استان‌های بصره، بابل،‌ ناصریه و واسط (جنوب شرق) نیز دقایقی پیش ممنوعیت آمد و شد اعلام کردند. شبکه ماهواره‌ای العهد گزارش داد که در استان واسط برخی «افراد مُغرض» تلاش کرده‌اند به بانک «الرافدین» در این استان دست‌برد بزنند که با ورود پلیس این تلاش آن‌ها شکست خورده است.

در استان بصره گفته می‌شود برخی از افرادی که نقاب به صورت داشته‌اند، بمب‌های دست‌ساز به ساختمان استان‌داری پرتاپ کرده‌اند که بر اثر آن، تعدادی از نیروهای منتسب به پلیس مجروح شده‌اند.

هنوز آمار دقیق و رسمی در مورد تعداد کشته‌ها و زخمی‌های تظاهرات امروز عراق منتشر نشده است. با این حال، کمیساریای حقوق‌بشر عراق در گزارشی مدعی شد که در این تظاهرات، ۲۱ نفر کشته شده‌اند.

آمار کشته‌های امروز بر اساس ادعای نهاد حقوق‌ بشر عراق بدین گونه است: بغداد ۸ کشته، میسان ۶، ذی‌قار ۶ کشته و المُثنَّی یک کشته. بر اساس ادعای این نهاد غیر دولتی عراقی، ۱۷۷۹ نفر نیز تا لحظه تنظیم این خبر در اعتراضات جمعه زخمی شده‌اند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت

طبق گفته مقامات برزیلی تاکنون بر اثر جاری شدن سیل در جنوب این کشور ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اثر جاری شدن باران‌های شدید و سیل مرگبار در جنوب ایالت "ریوگرانده دو سول" در کشور برزیل تاکنون 29 نفر کشته شده و 60 نفر دیگر مفقود شدند.

این حادثه باعث قطع برق و آب در سراسر این ایالت شده و مقامات حوادث متعددی از جمله تخریب جاده‌ها، رانش زمین و فروریختن پل‌ها را گزارش دادند.

به گفته آژانس دفاع مدنی برزیل، بیش از 10000 نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

"لولا داسیلوا"، رئیس جمهور برزیل روز پنجشنبه برای دیدار با مقامات محلی و ابراز همبستگی به این ایالت سفر کرد. وی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: دولت ما هر کاری که لازم باشد برای رفع نیازهای مردمی که تحت تأثیر این باران‌ها هستند، انجام خواهد داد.

بارش باران شدید در این منطقه از دوشنبه آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا روز جمعه ادامه داشته باشد.

افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از 70 نفراعلام وضعیت اضطراری در دو منطقه سیل‌زده روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • فیلم/ نتانیاهو بازداشت می‌شود؟