Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیش از ۸۵درصد از دانشگاه‌های برتر آمریکا تا حدود ۳۶ واحد درسی در مقطع کارشناسی را به آموزش عمومی اختصاص داده اند. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمد مهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش استانی آموزشی-توجیهی مربیان آموزش‌های هنگام ازدواج (برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد) با اشاره به نگاه اولیای الهی به نهاد مقدس خانواده گفت: مفتخر هستیم که اولیا و پیشوایان ما به مسائل خانواده اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: امروزه به‌واسطه به کارگیری ابزار‌های جدید ارتباطی، رشد صنعت و تکنولوژی، بیش از پیش با مسائلی همچون توسعه ارتباطات اجتماعی بین انسان‌ها مواجه هستیم که در طول تاریخ ارتباطات بی‌سابقه بوده و از پیچیدگی بالایی برخوردار است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: در همین راستا جامعه بشری با 2 مسئله مواجه است، یکی نیاز به آموزش‌های عمومی یا مهارت‌های ارتباطی یا اجتماعی و دیگری ایجاد آسیب‌ها؛ لذا با توسعه آموزش‌های عمومی می‌توان میزان آسیب‌های اجتماعی را به مراتب کمتر و آن‌ها را بیشتر تحت کنترل قرار داد.

وی با ابراز تاسف نسبت به عدم اهتمام ویژه در امر آموزش عمومی افزود: البته در سال‌های اخیر شاهد اهتمام بیشتری از سوی متولیان امر هستیم.

صالحی با اشاره به پژوهش انجام شده از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بر اساس نتایج این پژوهش بیش از 85درصد از دانشگاه‌های برتر آمریکا تا حدود 36 واحد درسی در مقطع کارشناسی را به آموزش عمومی اختصاص داده و از این تعداد حدود 46درصد به مسائل انسانی، معرفت شناسی، اخلاق و مسائل دینی و مورد نیاز انسان پرداخته‌اند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طلاق و اعتیاد را از جمله آسیب‌های اجتماعی جامعه کنونی نام برد و افزود: طلاق به‌واسطه آسیب‌هایی که به زیرساخت‌ها و تاثیری که بر آینده کودکان دارد مورد توجه بیشتر قرار گرفته، لذا کاهش طلاق و تسهیل امر ازدواج برنامه‌ریزی و محوریت مسائل آموزش‌های هنگام ازدواج به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده است و دستگا‌هایی نیز در کنار این وزارت در این امر فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی هنگام ازدواج، ایجاد فرصت برای ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه فعالین خانواده و تشکیل و تقویت مراکز تخصصی در حوزه خانواده را از فرصت‌های این برنامه برشمرد و افزود: در این زمینه نباید از ظرفیت‌های نهاد‌های مردمی غفلت کرد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عدم نظارت بر محتوا و شکل دوره، عدم توجه به مولفه‌های بومی فرهنگی، غفلت از طلاق‌های عاطفی در سطح خانواده‌ها، اکتفای زوجین به مسائل مطرح شده در این دوره و کم شدن عطش آن‌ها برای مطالعه بیشتر را از دیگر تهدید‌های برگزاری دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج برشمرد.

بودجه‌ای به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اختصاص داده نشده استرئیس نهاد رهبری در بازدید از تسنیم: تسنیم جزو رویش‌های خوب انقلابی در عرصه خبر است

به گفته وی، در حال حاضر برای کاهش طلاق در دو گلوگاه یکی هنگام ازدواج و دیگری در شرف طلاق مسائل آموزشی مد نظر قرار گرفته‌اند.

گفتنی است، همایش استانی آموزشی، توجیهی مربیان آموزش‌های هنگام ازدواج (برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی) در نخستین روز از آبان ماه 98 با حضور دکتر اکبری ریاست اداره باروری سالم دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، جمعی از مقامات استانی و مربیان کلاس‌های آموزش‌های هنگام ازدواج و مسئولین بهداشت خانواده و مربیان دستگاه‌های مربوطه در سالن همایش‌های ابن سینای مجتمع رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نهاد رهبری دانشگاه‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد رهبری دانشگاه ها نهاد رهبری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند

حجت الاسلام حسن بیگدلی روز پنجشنبه در نشست خبری به نقش و تاثیر شهید مطهری در تقویت بنیان های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: آثار این شهید گرانقدر امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی است و بهره گیری از افکار و اندیشه های شهید مطهری،گام نهادن و طی مسیر درست را تضمین می کند.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران در عین اینکه یک مجموعه نظامی است یک مجموعه عقیدتی و مذهبی نیز هست و نمی تواند از عقیده و اعتقاد الهی و قرآنی جدا باشد.
حجت الاسلام بیگدلی اظهار کرد: وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در راستای تامین و ترویج معارف انقلابی و روحیه جهادی، ارتقای بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی و حکیمانه شدن رفتار سیاسی، پاسداری از انقلاب و ارتقای عمل مکتبی است.

وی به اقدامات و برنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در حوزه سیاسی نزدیک به ۲۰ هزار جلسه بصیرتی برگزار شد و ۸۰ هزار نفر در برنامه ها و دوره های عقیدتی و معرفتی بسیج در استان حضور یافتند.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه سپاه به هیچ جریانی وابستگی ندارد و اجازه بهره برداری از این مجموعه را هم به گروه‌ها نمی دهد، اظهار کرد: سپاه به نهادهای مختلف در جهت حرکت در مسیر انقلاب و نظام کمک می کند و در کنار آنها حضور می یابد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه های پیش بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر، مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان