Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@21:23:56 GMT

دستگیری باند حرفه ای شکارچیان در لرستان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۳۷۰۲

دستگیری باند حرفه ای شکارچیان در لرستان

رئیس حفاظت محیط زیست سلسله از دستگیری باند حرفه ای و سابقه دار شکارچیان غیر مجاز، به جرم شکار یک راس بز کوهی و یک قطعه کبک در منطقه شکار و صید ممنوع گرین الشتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ علیرضا رحیمی در این خصوص به خبرنگاران ،گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله با  گشت و کنترل  وبیتوته شبانه در منطقه شکار و صید ممنوع گرین، پس از تعقیب و گریز چند  ساعته در مناطق صعب العبور گرین الشتر، یک باند حرفه ای متشکل از سه نفر از شکارچیان  غیر مجاز و سابقه دار را دستگیر نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

اوافزود: از این شکارچیان غیرمجاز که به مدت سه شبانه روز جهت شکار حیوانات وحشی در ارتفاعات گرین بیتوته نموده بودند، یک قبضه اسلحه غیر مجاز ام یک، یک قبضه اسلحه تکلول ساچمه زنی، 9 عدد فشنگ و لاشه یک راس بز کوهی و یک قطعه کبک شکار شده کشف و ضبط شد.

رحیمی تصریح کرد: این متخلفین با توجه به دلایل و مدارک موجود و گزارش همیاران، در باز جویی ها اولیه به زخمی نمودن دو راس بز وحشی نیز اعتراف نمودند.

او گفت: پرونده این متخلفین زیست محیطی پس از تکمیل به مراجع قضایی ارجاع، که حسب دستور قضایی این شکارچیان، به خاطر شکار غیر مجاز و نگهداری اسلحه بدون مجوز روانه زندان شدند.

رئیس حفاظت محیط زیستسلسله با اشاره به تلاش شبانه روزی محیط بانان این اداره در حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش شهرستان گفت: از همه دوست داران محیط زیست تقاضا داریم هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

 

بیشتر بخوانید: دستگیری شکارچیان غیر مجاز در عملیات ویژه یگان حفاظت محیط زیست لرستان دستگیری شکارچی متخلف در آستارا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جرم حفاظت محیط زیست شبانه روزی کشف و ضبط محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت اولین مشاهده‌ گونه با ارزش و نادر پلنگ ایرانی در سال ۱۴۰۳ توسط عکاسان حیات وحش با هماهنگی این اداره کل در زیستگاه‌های استان خبر داد.

علی سالاروند امروز (دهم اردیبهشت ماه) گفت‌: با ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد توسط عکاسان حیات‌ وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اولین حضور این گونه ارزشمند در مناطق حفاظت‌شده استان در سال ۱۴۰۳ تایید شد.

وی ادامه داد: وجود پلنگ به‌عنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species یا به عبارتی جانوری که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد، نشان‌دهنده پویایی آن زیست‌بوم و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه‌ است.

وی با تقدیر از خدمات محیط‌بان‌ها، بیان کرد: دستیابی به این سطح امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان در وهله اول حاصل برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌ بان خدوم در حفاظت از محیط زیست استان و در وهله دوم هوشمندسازی مناطق حفاظت‌شده و استفاده از فناوری‌های نوین است که نتیجه آن، ارتقای امنیت و افزایش مشاهده تعداد گونه‌های حیات وحش در مناطق حفاظت‌شده استان در دو سال گذشته بوده است.

سالاروند توضیح داد: در ایران ۱۰ گونه گربه‌سانان وجود داشته که با انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران، این تعداد به هشت گونه کاهش یافته و از هشت گونه گربه‌سانان کشور تاکنون پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده که نشان‌دهنده غنای تنوع زیستی استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: پارسال سه قلاده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های استان لرستان مشاهده و ثبت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران