Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:37:16 GMT

احکام محیط زیستی جایگزین حبس صادر شود

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۰۷۲۲

احکام محیط زیستی جایگزین حبس صادر شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه صبح شنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: دانه پاشی و تعلیف وحوش، پاکسازی طبیعت و مسیرهای پر رفت و آمد از زباله، درخت کاری و امثالهم از مجازات های جایگزین حبس برای جرم های محیط زیستی هستند که می تواند در همراه کردن مجرمان محیط زیستی برای حفظ مناطق طبیعی و انسانی موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدالتخواه ادامه داد: در مسیر پیاده سازی این احکام، حضور مسئولان مربوطه و ارشد، در راستای رساندن نفع عمومی به جامعه در همراه کردن سایر افراد برای انجام اقدامات محیط زیستی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مردم استان همدان فرهنگ بالایی دارند؛ افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و ایجاد مشوق های گوناگون در امر نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و همراهی مردم موثر است که باید در این مسیر گام برداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این دیدار خواستار راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم زیست محیطی در همدان شد و افزود: دادگستری و قضات استان همواره پشتیبان حفظ محیط زیست و انفال در صدور احکام محیط زیستی بوده اند.

محسن جعفری نژاد بسطامی ادامه داد: نیاز روز افزون به تطبیق قوانین محیط زیستی با شرایط روز در جامعه احساس می شود و امیدواریم قوانین جدید تدوین شوند و نیز بازدارندگی کافی در این عرصه داشته باشد.

وی بیان کرد: حفاظت محیط زیست استان در مرز باریک حمایت از اشتغال و توسعه و حفظ محیط زیست گام برمی دارد و تاکید ما بر پایداری توسعه و توجه ویژه تمامی اقشار و فعالان جامعه به حفظ محیط زیست برای حفظ سرزمین به منظور استفاده نسل های آینده و نسل امروز است.

در این دیدار که در دادگستری همدان انجام گرفت، مسائل مشترک حفاظت محیط زیست استان و دادگستری همدان بررسی شد.

کد خبر 4756079

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست همدان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان سانحه تصادف قزوین شهرکرد زائران اربعین خطبه های نماز جمعه بازگشت زائران اربعین استانداری سمنان بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است

امین طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً شاهد انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر برداشت غیر اصولی بارناکل از لاک‌پشت‌های دریایی در استان بودیم که این اقدام غیرقانونی و مغایر با اصول حفاظت از محیط زیست است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارناکل‌ها موجوداتی سخت‌پوست هستند که به طور طبیعی به سطوح سخت مانند صخره‌ها، کشتی‌ها، اسکله‌ها و حتی لاک لاک‌پشت‌های دریایی می‌چسبند، اظهار داشت: این موجودات بخش طبیعی از اکوسیستم دریایی هستند و می‌توانند فواید متعددی برای میزبان خود داشته باشند.

رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: برداشتن بارناکل‌ها از لاک لاک‌پشت‌های دریایی در اکثر موارد ضرورتی ندارد و این موجودات به ندرت به سلامتی لاک‌پشت‌ها آسیب می‌رسانند.

طلاب با تاکید بر اینکه برداشت غیر اصولی بارناکل‌ها می‌تواند برای لاک‌پشت‌ها استرس‌زا و آزاردهنده باشد و به پوسته آنها آسیب برساند و آنها را در معرض عفونت قرار دهد، تصریح کرد: برداشت بارناکل‌ها فقط در موارد خاص و توسط متخصصان مجرب و با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست باید انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده چنین اقداماتی، مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا پاسگاه‌های ساحلی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست دریایی و جانوران ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

بارناکل، گروهی از بندپایان زیرشاخه سخت پوستان، رده ماگزیلوپودا یا آرواره پایان و خرچنگ‌های دریایی محسوب می‌شود.

این جانور سخت پوست، معمولاً به سطوح مختلف آب از جمله صخره‌ها، اجسام غرق شده در آب، سازه‌های آبی و حتی بدنه کشتی‌ها و قایق‌ها می چسبد.

بارناکل‌ها همچنین رابطه همزیستی با برخی جانوران دریایی مانند خرچنگ، لاک پشت، وال و مارماهی دارند. این سخت پوستان دارای صفحاتی هستند که آنها را در برابر جانوران شکارچی محافظت می‌کند.

کد خبر 6089606

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم