Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت:وزارت ارتباطات از تخلف گسترده و ۹۰ درصدی حداقل ۵۰۰ شركت فعال ارزش افزوده خبر داده ولي اسناد تخلف را به قوه قضاييه ارسال نكرده است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در پی طرح ادعایی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون ارائه اطلاعاتی در خصوص شرکت‌های ارزش افزوده به دستگاه قضایی، بیان کرد: موضوع عنوان شده ارتباطی با جوابیه ساعتی پیش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته پنج شرکت متخلف توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است که پرونده این موضوع در حال رسیدگی است.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای احراز تخلفات باید ادله موجود فنی مورد بررسی قرار گیرد، نیاز به بررسی تخصصی داریم، آنچه که از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده ادعای تخلف گسترده و ۹۰ درصدی حدود ۵۰۰ شرکت است که با توجه به معرفی پنج شرکت انهم در سال گذشته از سوی این وزارتخانه، این پنج شرکت، ۹۰ درصد شرکت‌های مذکور نیست و بسیار کمتر است.

وی گفت: درخواست روشن اینست مستندات تخلفات ادعایی هرچه زودتر ارائه شود این مستندات هم مربوط به همین موضوع ادعا شده باشد اگر واقعا مستنداتی وجود دارد که ۹۰ درصد این ۵۰۰ شرکتی که اعلام شده تخلفات گسترده‌ای دارند، قطعا پس از بررسی فنی و جمع‌آوری مستندات، مورد بررسی و برخورد قضایی فوری قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در آن زمان که که نامه معرفی پنج شرکت ارسال شده پیامک تایید دو مرحله‌ای وجود نداشته و امکان اینکه افراد بدون اطلاع عضو این سرویس‌ها شوند بیشتر بوده، اما از آن زمانی که پیامک تایید دو مرحله‌ای فعال شده است بعد از آن چه مستنداتی در خصوص این موضوع وجود دارد، این نکته حائز اهمیتی است.

جاویدنیا تصریح کرد: سئوال اینجاست که اگر وزارت ارتباطات در همان زمان به کلاهبردار بودن شرکت‌های ارزش افزوده پی برده بوده چرا نامه و مستنداتی درخصوص این تخلفات ۹۰ درصدی ٥٠٠ شرکت فعال این حوزه دریافت نکردیم. البته تعداد این شرکت‌ها تا ۷۰۰ شرکت و اشتغال ایجاد شده آن‌ها حدود ۳۰ هزار نفر اعلام شده است که دستور داده شده است تعداد دقیق این شرکت‌ها و تعداد شاغلان آن‌ها به همراه مستندات تخلفاتشان ارسال شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستانی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه اعلام کردند که دولت ایالات متحده روز سه شنبه اتهامات جنایی و تحریمی را علیه چهار ایرانی علنی کرده است. طبق این اعلامیه این افراد به دلیل یک کمپین سایبری که چندین شرکت آمریکایی را هدف قرار داد تحریم شده‌اند.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا تحریم هایی علیه دو شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک و داده افزار آرمان اعلام شد که به گفته وزارت خزانه داری متهمان حمله سایبری به آمریکا را به کار گرفته بودند.

دادستان های فدرال در منهتن گفتند که اهداف شرکت ها عمدتاً پیمانکاران دفاعی بودند که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشتند، در حالی که سایر اهداف شامل یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک و شرکت گردشگری مستقر در نیویورک بود.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «فعالیت‌های ناشی از اقدامات ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی آمریکا است». به گفته دادستان، متهمان حسین هارونی، رضا کاظمی فر، علیرضا نسب و کمیل سلمانی کمتر از ۳۰ سال داشته و اکنون آزاد هستند.

کد خبر 846880 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟