Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۶ ماه از دیدار حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با فرماندهان برتر ناجا می‌گذرد، ایشان در دیدار با فرماندهان برتر ناجا، «جلوگیری از خرید و فروش سلاح» را یکی دیگر از وظایف مهم نیروی انتظامی برشمردند و اظهار کردند: در برخی کشور‌ها مانند آمریکا، خرید و فروش سلاح به علت منافع مافیایی کمپانی‌های اسلحه‌سازی آزاد و برای مردم آن مشکل‌ساز است، اما در کشور ما که چنین مشکلی وجود ندارد و خرید و فروش سلاح ممنوع است، باید جلوی آن گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت ۶ ماه از این دیدار، برای پیگیری دستورات مقام معظم رهبری به سراغ مسئولان انتظامی در پایتخت رفته و اقدامات انجام شده آن‌ها را در این حوزه جویا شدیم.

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری دستور مقابله با قاچاق، خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی را صادر کردند، ما چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی اقدامات خود را افزایش داده و برخورد با مجرمان این حوزه را با شدت بیشتری پیگیری کردیم.

او گفت: درباره مبارزه با قاچاق اسلحه جلسات متعددی برگزار و مراکز کارشناسی خود را فعال کردیم در فضای مجازی نیز اقدامات بسیاری را انجام دادیم در این فضا افرادی که اقدام به فروش، معرفی و توزیع سلاح می‌کردند را شناسایی کردیم.

سردار ذوالقدری تصریح کرد: ۳۰ درصد کشفیات ما در حوزه کشف سلاح از طریق فضای مجازی صورت گرفت و اقدامات ما درخصوص مبارزه با قاچاق سلاح کماکان ادامه دارد و در این رابطه به زودی اخبار و آمار دقیق تری به اطلاع عموم خواهد رسید.

در همین خصوص سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در ملاقاتی که به محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای رسیدیم، جدای از بحث ابلاغ فرامین و تدابیری که انجام شد؛ ایشان بر سه نکته توجه ویژه‌ای داشتند.

او گفت: در وهله اول بحث سلاح چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی بود که در آن زمان شاهد افزایش فروش سلاح بودیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: دومین موضوعی که رهبر انقلاب بر پیگیری آن توسط نیروی انتظامی تاکید داشتند، موضوع برخورد عاقلانه، مدبرانه و در عین حال با جدیت در خصوص مسائل بی حجابی، بدحجابی و هنجار شکنی توسط برخی از افراد در جامعه بود و در آخر نیز افزایش رصد در فضای مجازی و کنترل بیشتر این فضا بود که رهبر انقلاب بر انجام این سه نکته و پیگیری آن تاکید ویژه‌ای داشتند.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش سلاح در شبکه‌های مجازی ادامه دارد

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه برای هر سه نکته‌ای که بیان شد برنامه ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دادیم، تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی، علاوه بر اینکه واحد رصد فضای مجازی که خود یک معاونت رصد در پلیس فتا بود؛ ما این معاونت را در تمام واحد‌های پلیسی مانند پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با موادمخدر، پلیس امنیت و دیگر واحد‌های پلیسی در پایتخت فعال و راه اندازی کردیم و همکارانم  در حال انجام وظایف خود هستند.

او گفت: بر اساس رصد فضای مجازی، در حجم جرایمی که در این بخش کشف شده است شاهد افزایش چشمگیر و قابل توجهی بودیم و نظارت و کنترل ما در فضای مجازی به شدت افزایش پیدا کرده است.

سردار رحیمی درباره اقدامات پلیس پایتخت در حوزه امنیت گفت: طرح ناظر یک را شروع کردیم و با جدیت به دنبال پیشبرد اهداف خود هستیم و در فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی طرح ناظر ۲ در حال اجرا و این اقدام در تهران در حال انجام است.

او گفت: در کنار اجرای طرح‌های ناظر در حوزه امنیت، کلاس‌های آموزشی، توانمندی، اقدامات ایجابی و فرهنگی به صورت گسترده‌ای افزایش پیدا کرده و ما در این مسیر هم درحال گام برداشتن هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس پایتخت در حوزه برخورد با سلاح، جلوگیری از خرید و فروش آن و انواع جرایم مرتبط با اسلحه در فضای مجازی، گفت: اقدامات ما در برخورد با جرایم اسلحه در فضای حقیقی و مجازی در حال اجرا است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون نسبت به پارسال، در بخش سلاح و مهمات ۲۶ درصد افزایش کشفیات را داشتیم و در فضای مجازی نیز این کشفیات ادامه دارد.

سردار رحیمی خطاب به فروشندگان بدون مجوز سلاح گفت: پلیس به شدت با فروشندگان اسلحه برخورد خواهد کرد و طبق قانون در صورت مشاهده مواردی از این دست که جزو خط قرمز‌های پلیس است، اشد مجازات را برای این مجرمان لحاظ خواهد کرد.

اقدامات پلیس پایتخت درخصوص مبارزه با قاچاق اسلحه که پس از تاکید حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا به نیروی انتظامی ابلاغ شد را در این مرور کردیم و با توجه به صحبت‌های رئیس پلیس پایتخت به این نتیجه می‌رسیم که پلیس تعارفی با افرادی که اقدام به خرید و فروش سلاح در فضای مجازی و حقیقی می‌کنند، ندارد و در صورت شناسایی و دستگیری مجرمان؛ طبق قانونی آن‌ها را با شدیدترین مجازات نقره داغ خواهد کرد. 

گزارش از اشکان دوستی‌پور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری