Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@02:44:26 GMT

واکنش یک نماینده به اصرار دولت بر تصویب FATF

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۱۸۲۲

واکنش یک نماینده به اصرار دولت بر تصویب FATF

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام احمد سالک با انتقاد از اصرار دولت بر تصویب لوایح FATF، اظهارداشت: اصرار دولتمردان برای تصویب FATF جای تعجب دارد چرا که مومن از یک سوراخ، دو بار گزیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: دولت مدام بر تصویب برجام تاکید می‌کرد، اما امروز می‌بینیم که با وجود برجام هم دشمنان دست از تحریم ایران برنداشته‌اند و روز به روز تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را تشدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالک با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه وقتی وارد فهرست سیاه FATF شویم بانک‌های ایرانی نمی‌توانند در خارج از کشور فعالیت کنند، تصریح کرد: بنده از آقای ربیعی در عجبم که چرا در دل ملت اینچنین خوف و هراس ایجاد می‌کند!

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه تصویب FATF به معنای عقب‌نشینی و میدان دادن به دشمن است، اظهار داشت: ایران ۴۰ سال است که در تحریم است، اما با وجود این تحریم‌ها در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی رسیده است و اصرار دولتمردان بر تصویب لوایح FATF صرفا به این دلیل است که آنان در این باره به طرف مقابل تعهد داده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه دولتمردان هر کاری می‌کنند تا لوایح FATF تصویب شود، ادامه داد: حربه دولت برای رسیدن به خواسته خود در این زمینه ایجاد خوف در دل مردم است و از سوی دیگر آنان به منتقدان خود در این زمینه توهین می‌کنند و آنان را با ادبیاتی، چون نفهم و بی سواد مورد خطاب قرار می‌دهند که رویه درستی نیست.

سالک با اشاره به اینکه اصرار دولتمردان بر تصویب FATF صرفاً عقب‌نشینی است و ما نباید در مقابل دشمنان نظام کوتاه بیاییم، گفت: ایران در اوج اقتدار و عزت است و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در حضیض ذلت و التماس قرار دارند و در شرایطی که کشور ما در اوج قدرت قرار دارد، نباید به دشمنان میدان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید رویه را به گونه‌ای پیش بریم که طرف مقابل تسلیم اندیشه‌های بلند انقلاب اسلامی شود، خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که ما به دنبال قطع ارتباط با کشور‌های دنیا نیستیم و کسانی که می‌گویند عدم تصویب FATF به معنای قطع ارتباط با دنیا است، حرف بی خودی می‌زنند و تصویب این لوایح هیچ ربطی به این مسئله ندارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دولت نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» با حضور جمعی از وزرا و معاونان رییس‌جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات به تصویب رسید

به گزارش مشرق، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

براساس این گزارش، این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس