Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها در ایام پایانی ماه صفر گفت: از سوی کانون‌های خراسان رضوی موکبی از ۲ تا ۷ آبان برای ارائه خدمات اسکان، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی و هنری برپا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها در ایام پایانی ماه صفر اظهارداشت: این ستاد در ایام پایانی دهه پایانی ماه صفر به اجرای برنامه‌های مختلفی می‌پردازد که یکی از آنان، برپایی موکب بچه‌های مسجد در ورودی استان خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سنت‌های پیاده‌روی اربعین حسینی برپایی موکب برای خدمات‌رسانی به زائران پیاده است که این سنت چندسالی است برای زائران پیاده امام رضا(ع) نیز اجرایی می‌شود.

برپایی موکب بچه‌های مسجد در خراسان رضوی

وی افزود: امسال از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی نیز موکبی با عنوان بچه‌های مسجد از روز ۲ تا ۷ آبان‌ماه برای ارائه خدمات از قبیل؛ اسکان، پذیرایی، برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون سرود مذهبی، قرائت قرآن و ... برپا می‌شود تا تلاشی در راستای فراگیر شدن و همه‌گیرشدن عزاداری شهادت ائمه اطهار(ع) داشته باشند.

اعزام حدود ۱۰۰ مبلغ به مساجد کشور 

ارزانی با اشاره به اعزام ۷۰ تا ۱۰۰ مبلغ از سوی این ستاد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کانون‌های مساجد متقاضی کشور در این ایام تصریح کرد: این مبلغان در موضوعات سیره امام رضا(ع)، امام حسن(ع) و رسول اکرم(ص) متخصص هستند و به صورت تک جلسه‌ای و یا سه روزه در مساجد استان‌های متقاضی حضور پیدا می‌کنند که این افراد براساس اعلام نیاز استان‌ها، اعزام خواهند شد.

برگزاری کنگره پیامبر اعظم(ص) در کرمان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه کنگره پیامبر اعظم(ص) از سوی ستاد امسال در کرمان برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌های این کنگره و نشست‌های هم‌اندیشی آن از امروز یکشنبه ۵ آبان‌ماه مصادف با رحلت رسول گرامی اسلام در این استان آغاز خواهد شد و مراسم اصلی آن نیز در روز ۱۷ ربیع الاول مصادف با میلاد ایشان خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف این کنگره گفت: تبیین سیره و سیر تاریخی و قرآنی ۲۳ سال بعثت نبی اسلام در برخی مساجد منتخب از طریق ائمه جماعت و یا مدیران مسئول روحانی و توانمند کانون‌های مساجد با هماهنگی ائمه جماعت در این ایام انجام خواهد شد.

قرائت زیارت بعید پیامبر(ص) در مساجد کشور

ارزانی اضافه کرد: قرائت زیارت پیامبر(ص) با عنوان زیارت بعید همزمان با روز رحلت ایشان در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین برگزاری مراسم عزاداری در این دو روز همانند مناسبت‌های دیگر از سوی کانون‌ها اجرایی خواهد شد که این برنامه در روستاهای کم‌برخوردار با حضور روحانیون و مداحان اعزامی یا حاضر با استقبال بسیار زیادی مواجه می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی و غرفه ارائه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام پایانی ماه صفر است، تصریح کرد: این غرفه‌ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان در برخی استان‌ها و کانون‌ها برپا خواهد شد.

قرائت زیارت مختصر امام رضا(ع) در روز شهادت

وی با اشاره به قرائت زیارت مختصر امام رضا(ع) در روز شهادت ایشان در مساجد کشور گفت: اعزام کاروان‌های زیارتی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به شهر مشهد امسال برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماه صفر مسجد خراسان رضوی موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس ستاد دهه کرامت کشور در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در شیراز گفت: روز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) در ششم ذیقعده و روز تکریم امامزادگان (ع) نیز در پنجم این ماه در نظر گرفته شد تا با توجه به اینکه مردم اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه را پناهگاه خود می‌دانند، در مورد اولیای الهی بیشتر صحبت شود.
خدا داده با تاکید بر اینکه مراسم‌ها و برنامه‌های ایام دهه کرامت با محوریت اعتاب مقدسه برگزار می‌شود، گفت: امسال با تدبیری که از سوی نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور انجام شد، ساز و کاری با همراهی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اندیشیده شد که کار از جنس مردمی و هماهنگی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد.
رئیس ستاد دهه کرامت کشور هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی و تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک نهاد‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت ذکر و تاکید کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در این نشست برنامه ریزی‌ها و کار‌های خوبی انجام شده است و شیراز علاوه بر سابقه ادبی و گردشگری به مرکز معرفتی و زیارتی تبدیل شده ضمن اینکه نقش آفرینی خوبی با محوریت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) با راهبری تولیت این حرم بین نهاد‌های مختلف در جریان است.
خداداده گفت: امسال محوریت دهه کرامت با موضوع حجاب و عفاف و همچنین عزت و کرامت مردم در پی پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح به رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد
راهپیمایی دختران فاطمی، محفل انس با قرآن، پیاده رویی از شهر‌های مختلف به سمت حرم مطهر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس است.
دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و پایان آن ولادت امام رضا علیه السلام است.
پنجمین روز دهه کرامت مصادف با ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) در نظر گرفته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​