Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، گیلان از شب گذشته در شهرها و روستاهای مختلف این استان در فراق رحلت جانسوز نبی گرامی اسلامی حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) غرق در عزا و ماتم شد.

از صبح امروز خیابان‌ها و کوچه‌های شهرهای مختلف استان گیلان شاهد حضور مردم عزادار و مومن این استان و به راه انداختن دسته‌جات زنجیرزنی و سینه‌زنی و عشق و ارادت مردم دیار گیل و دیلم به پیامبر گرامی اسلامی و امام حسن مجتبی (ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذای نذری، پخت آش، برپایی مجالس نوحه‌خوانی و روضه خوانی از مراسمات معلوم مردم استان گیلان برای ایام ۲۸ صفر است.  

ساعت ۹:۳۰ صبح امروز نیز دسته عزاداری نیروهای مسلح استان گیلان از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت به سمت مصلای امام خمینی (ره) این شهر حرکت کردند با تجمع در مصلای این شهر به نوحه خوانی و مرثیه خوانی در عزای پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی (ع) بر سر و سینه زدند.

یکی دیگر از جلوه‌های زیبای عزاداری ‌های امروز استان گیلان در کنار هم قرار گرفتن شیعه و سنی در شهرستان‌های تالش و رضوانشهر بود که نشان دهنده وحدت امت اسلامی است.

اعزام ۳۰۰ مبلغ در دهه پایانی ماه صفر به مساجد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام وفات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: بیش از ۲ هزار مسجد در استان گیلان مراسم عزاداری سالروز وفات پیامبرگرامی اسلام(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) را برگزار کردند.

حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از روزهای پایانی ماه صفر برای تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و آموزهای اسلامی و قرآنی، افزود: در همین راستا ۳۰۰ مبلغ به مساجد حوزه شهری و روستایی استان گیلان در دهه پایانی صفر اعزام شدند.

وی ادامه داد: مبلغان با حضور در مساجد به بیان سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداخته و شبهات دینی را پاسخ داده و بر لزوم حفظ وحدت ملی و اسلامی تأکید می کنند.

تجمع بزرگ «لیبک یا رسول الله» در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، اظهارکرد: مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در ۵۰۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی  در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ «لیبک یا رسول الله» همزمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، افزود: این تجمع تا غروب امروز با حضور مردم مومن و خداجوی گیلان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه زیارت از راه دور حضرت رسول (ص) و محفل انس با قرآن یکی دیگر از برنامه‌های این روز است، گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، خیمه معرفت، روضه خوانی از دیگر برنامه‌های امروز و روز شهادت امام رضا (ع) است.

کد خبر 4756989

منبع: مهر

کلیدواژه: استان گیلان رحلت پیامبر اکرم ص اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان سانحه تصادف قزوین شهرکرد بارش باران خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان زائران اربعین بازگشت زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین