Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری روز یکشنبه در مراسم قرائت زیارتنامه «ازبعید» در مسجد اعظم ارومیه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) اسوه و الگوی جامعه اسلامی است، افزود: یکی از ابعاد و جنبه‌هایی که در سیره پیامبر(ص) مشهود است پایداری و صبر ایشان در راه رسیدن به اهدافشان است و حکومت اسلامی نیز باید بر پایه صبر، مقاومت و ایستادگی استوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رحلت نبی اکرم(ص) را مصیبتی بزرگ برای بشریت توصیف کرد و گفت: خداوند متعال وجود شریف ایشان را برای هدایت انسان‌ها خلق کرد تا علاوه بر ابلاغ پیام الهی، خود نیز الگوی رفتاری برای مردم باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جاهلان و کافران به این امر اذعان می‌کردند که حضرت محمد(ص) نیز مانند همه انسان‌هاست و فرستاده خداوند باید فراتر از بشر باشد، اظهار کرد: پروردگار انسانی را هدایت کننده بشریت قرار داد تا نشان دهد که موجودی با غرایض و تمایلات انسانی نیز می‌تواند به قلَه‌های معنویت برسد.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) در همه زمینه‌ها همچون رفتار با خانواده، مدیریت اجتماعی، قضاوت در میدان نبرد در مقام یک فرمانده و الگو برای جامعه اسلامی بودند که صبر و بردباری از ویژگی‌های بارز رفتاری ایشان بود.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری با بیان اینکه هر اندازه هدف متعالی و بزرگ باشد، تحمل و صبر بیشتری لازم است، افزود: نبی اکرم(ص)، ۲۳ سال برای انجام رسالتش زحمت کشید و در برابر همه ناملایمتی‌ها مقاومت کرد.

۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال ۱۱ هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۴۹ هجری قمری است.

این روز دارای آیین‌های ویژه‌ای در آذربایجان‌غربی است که زیارت امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، زیارت گلزار شهدا، پخش احسان و نذری و اطعام از جمله آنهاست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اخلاق دینی شعائر دینی ارومیه پیامبر اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • ابوعبیده: پس از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت فلسطین همچنان استوار ایستاده است
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان