Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از حذف دست دلالان بازار سیب و خرید حمایتی و تضمینی محصولات باغداران به خبرنگار سفیرافلاک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محصولات باغی با کیفیتی در شهرستان بروجرد به دلیل داشتن آب و هوای متعادل تولید و وارد بازار می‌شود، به طوری که این شهرستان به دلیل تولید سیب فراوان به قطب تولید سیب لرستان شهرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هر ساله پس از فرا رسیدن فصل برداشت محصول، کام باغداران این شهرستان تلخ می‌شود چرا که محصولات آنها توسط دلالان با قیمت بسیار پایین خریداری می شود، پایگاه خبری سفیرافلاک در ۲۳ مهر ماه امسال با انتشار گزارشی با عنوان «مُفت خَری دسترنج کشاورزان/ دلالان کام باغداران را تلخ کردند» به بیان مشکلات باغداران پرداخت.

پس از انتشار این گزارش، مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از حذف دست دلالان بازار سیب و خرید حمایتی و تضمینی محصولات باغداران در این شهرستان خبر داد.

عزت‌الله نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: امسال تولید محصولات باغی و زراعی در شهرستان بروجرد افزایش یافته و بیش از ۳۴ هزار تن سیب از سطح باغات برداشت شده است.

وی افزود: بخشی از سیب های بروجرد درجه یک، مقداری درجه دو و حدود ۱۰ هزار تن درجه سه است که در حال حاضر کشاورزان برای جلوگیری از ضایع شدن سیب آنها را به قیمت هر کیلو ۳۰۰ تومان می فروشند.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد از خرید تضمینی سیب درجه سه خبر داد و افزود: برای جلوگیری از ضرر به کشاورزان بروجرد به وزارتخانه نامه نوشتیم و پیگیر هستیم تا سیب های درجه سه شهرستان بروجرد به صورت تضمینی از کشاورزان بروجرد خریداری شود.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار تن سیب درجه سه در استان لرستان وجود دارد، از این میزان ۱۰ هزار تن مربوط به شهرستان بروجرد است که در صورت موافقت این سیب ها به قیمت هر کیلو ۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود.

نباتی گفت: در صورت موافقت با این کار سیب های درجه سه به صورت حمایتی و تضمینی خریداری و به استان های ارومیه و مشهد برای تولید محصولات فرآوری شده ارسال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود صنایع تبدیلی در شهرستان بروجرد الزامی است خاطرنشان کرد: تولید محصولات باغی در شهرستان بروجرد بسیار خوب است و از این رو ضروری است تا تعداد صنایع تبدیلی در شهرستان افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان