Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اینطور نیست که صلحی که امام حسن علیه‌السلام انجام داد با ارزیابی‌هایی که این‌ها امروز از دشمن دارند، یعنی امید به دشمن باشد، یا اینکه از روی رغبت باشد؛ نه ابدا اینگونه نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام جواد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: اهل بیت علیهم‌السلام جایی با دشمن صلح می‌کردند که اگر می‌خواستند جنگ کنند ضربه‌ای که اسلام می‌دید بیشتر از این بود که صلح کنند، یعنی در سایه صلح خیری نصیب اسلام می‌شد که در سایه جنگ نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مقایسه صلح امام حسن(ع) با مذاکره با امریکا افزود: امروز برخی برای مذاکره با آمریکا به صلح امام حسن علیه‌السلام استناد می‌کنند و می‌گویند چون امام حسن(ع) صلح کرد پس ما هم باید مذاکره کنیم؛ حال پرسش این است که آیا واقعا این مذاکره زمان ما شبیه صلح امام حسن(ع) است یا نه؟

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: مذاکره‌ای که در زمان ما انجام شد با استکبار جهانی بود که او هم دنبال براندازی حکومت اسلامی است و از این منظر شبیه آن دوران است، اما بین این دو، تمایز جدی و اساسی وجود دارد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: کسانی که پیشگام مذاکره بودند تلقی‌شان این بود که با مذاکره می‌توانیم به اهداف و آرمان‌های خودمان برسیم که تحریم برداشته شود و وضعیت جامعه بهتر شود؛ اما این تلقی غلطی بود که نوعی امید به دشمن و تصور مثبت داشتن نسبت به دشمن در آن بود و اینکه می‌گفتند امریکا گرگ نیست گاو است، نشان می‌داد که ارزیابی و محاسبه‌شان نسبت به دشمن اشتباه بود، فلذا مذاکره کردند و در این مذاکره چیزی عاید ما نشد و اینگونه نبود که حکومت اسلامی از این بحران تحریم نجات پیدا کند.

امام حسن(ع) فرمود اگر من یار داشتم با معاویه می‌جنگیدم

وی اضافه کرد: لذا مذاکره با آمریکا مثل صلح امام حسن (ع) نیست چرا که امام حسن (ع) دشمن را خوب می‌شناخت و تا آخرین لحظات می‌فرمود اگر من یار داشتم می‌جنگیدم و ایشان خطاب به لشکریانش گفت بجنگیم یا صلح کنیم؟ که آن‌ها گفتند صلح کنیم؛ حضرت فرمود شما در صفین وقتی به میدان جنگ می‌رفتید آخرت برایتان اصل و دنیا فرع بود اما الان دنیا برایتان اصل و آخرت فرع شده است. که این نشان می‌دهد که حضرت کار آن‌ها را قبول نداشت و ارزیابی‌اش نسبت به دشمن غلط نبود.

کارشناس تاریخ اسلام تصریح کرد: بعد از اینکه امام صلح را انجام  داد، وقتی معاویه به او گفت برو با خوارج بجنگ، مضمون فرمایشات امام در پاسخ این است که اگر من بخواهم بجنگم اول باید با تو بجنگم نه با آن‌ها، که این به وضوح نشان می‌دهد ماجرای صلح امام حسن(ع) با بحث مذاکره‌ای که آقایان مطرح می‌کنند تا چه حد متفاوت است.

سلیمانی تأکید کرد: اینطور نیست که صلحی که امام حسن علیه‌السلام انجام داد با ارزیابی‌هایی که این‌ها امروز از دشمن دارند، یعنی امید به دشمن باشد، یا اینکه از روی رغبت باشد؛ نه ابدا اینگونه نبود. در حالی که آقایان امروز از روی رغبت می‌رفتند با دشمن مذاکره می‌کردند و اقدام امام حسن(ع) و اقدام امروز آقایان تمایز جدی و اساسی دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که نسخه‌های انگلیسی و فارسی آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقا و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجاد شده در رابطه با روایتی از آیت‌اللله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشر شده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تاکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تاکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های مان، متعهد می‌باشیم. علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • بازیکنانی که قاتل پرسپولیس شدند + ویدئو
  • بازیکنان خودی که قاتل پرسپولیس شدند + ویدئو
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند