Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:29:07 GMT

دولت یاری گر بیماران بی بضاعت در خرید دارو باشد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۳۷۳۱

دولت یاری گر بیماران بی بضاعت در خرید دارو باشد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان،گفت: هدف ما این است که خانواده ها بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشند و در این راستا از مسئولین انتظار داریم یاری‌گر بیماران باشند، چراکه بسیاری از بیماران ناتوان از خرید دارو هستند.

به گزارش ایسنا، فرانک قدسی امروز (6 آبان) در همایش تجلیل از فعالان بیمه سلامت، اظهار کرد: بیمه سلامت یکی از دستگاه‌های عضو اصلی در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت بوده که ذیل شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای صیانت از بیمه‌شدگان و تسهیل خدمات‌رسانی باید استفاده و بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری روز را برای خدمات به بیماران پیش بگیریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان، بیان کرد: هدف ما این است که خانواده ها بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشند و در این راستا از مسئولین انتظار داریم یاری‌گر بیماران باشند، چراکه بسیاری از بیماران ناتوان از خرید دارو هستند.

قدسی بیان کرد: آسیب دیدگان اجتماعی به‌ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اقشاری از جامعه هستند که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرند چراکه به دلیل عدم توانایی مالی، خدمات بیمه سلامت برای درمان این افراد جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه سلامت به‌عنوان شاخص اصلی توسعه پایدار است، ذکر کرد: بیماران باوجود داشتن دفترچه درمانی اما در کمیته بیماران خاص، مدعی حمایت بیشتری هستند که باید این مهم در برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد که بتواند در بهبود عملکرد و شاخص‌های سلامت کمک کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان، خاطرنشان کرد: طرح کنترل فشارخون به همت دانشگاه علوم پزشکی به‌خوبی در سطح استان ارائه شد که نتیجه خدمات سلامت در کشور بود.

قدسی خواستار شد، در روستاها طرح فلج اطفال، کنترل دیابت و سبک زندگی مناسب را موردتوجه قرار دهند که بااطلاع رسانی و آمادگی بیشتر و افزایش ارتقاء، بیماری‌ها کنترل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت