Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا از تمدید ماموریت ناوگروه «یواس‌اس لینکلن» در غرب آسیا خبر دادند.

به گزارش مشرق، آمریکا از تمدید ماموریت ناو گروه «یو اس‌اس لینکلن» این کشور در غرب آسیا خبر داد.

بیشتر بخوانید: ناو هواپیمابر آمریکایی در محاصره ۷ رزم‌ناو چینی باج‌گیری ترامپ از سعودی‌ها با کابوس ایران نقص فنی هواپیمابر آمریکایی پیش از اعزام به خلیج فارس

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» دریاسالار «رابرت بورک» از مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت، ما آنجا مانده و وظیفه خود را تا بهبود اوضاع آنجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته این منبع خبری، این ناو گروه آمریکایی پنجشنبه گذشته در حال انجام ماموریت خود در شمال دریای عرب رویت شد.گفته می‌شود که وزیر دفاع آمریکا هنوز به طور رسمی دستور تمدید ماموریت این ناو گروه را صادر نکرده، و سخنگوی پنتاگون نیز از ارائه هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

«والتر اسلاتر» فرمانده این رزمناو بدون توضیح در مورد دلیل تمدید ماموریت ناو گروه یواس‌اس لینکلن در در صفحه فیسبوک خود نوشت، ماموریت ما مجددا تمدید شده و مجبوریم برای مدتی طولانی‌تر اینجا باشیم.

این در حالی است که اوائل ماه جاری میلادی، آمریکا نیرو و تجهیزات بیشتری را بنا به درخواست عربستان و جهت محفاظت از تاسیسات نفتی‌ این کشور اعزام کرد.

ناو گروه لینکلن در دریای عمان، شمال دریای عرب تردد دارد و تاکنون هرگز وارد خلیج فارس نشده است.چندی قبل منابع مطلع نظامی از بروز حادثه برای تعدادی از جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکا مستقر در ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن حاضر در آب‌های منطقه خبر دادند. 

به نوشته وبگاه میلیتری، چهار فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا حین فرود یک هواپیمای دیگر بر ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مستقر در دریای عرب آسیب دیدند. میزان خسارت وارده در این حادثه از نوع «ای» به ارزش ۲ میلیون دلار یا بیشتر برآورد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم آمریکا ناو هواپیمابر ناو لینکلن غرب آسیا تحولات منطقه منطقه غرب آسیا پنتاگون دریای عرب مشرق نیروی دریایی آمریکا دریای عمان خلیج فارس امریکا عربستان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بلومبرگ در گزارشی نوشت: همه ارز‌های شناخته شده به جز یکی از ۲۳ ارز اصلی کشور‌های در حال توسعه که توسط بلومبرگ ردیابی شده اند، امسال در برابر دلار کاهش یافته اند.

پشتیبانی بزرگ پشت دلار، «استثنایی گرایی» آمریکا بوده است. در حالی که بیشتر اقتصاد جهان تنها شاهد رشد متوسطی است، داده‌های آمریکا از اشتغال گرفته تا خرده‌فروشی تا تورم اغلب پیش‌بینی‌های تحلیلگران را شکست داده است. این امر باعث شده است که معامله گران از شرط بندی بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خودداری کنند، که به افزایش سود در دلار کمک کرده است. شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر ۱۲ همتای اصلی خود ردیابی می‌کند، امسال بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.

نرخ بالای بهره فدرال رزرو در حال حاضر ۵.۵ درصد است، به این معنی که سرمایه گذاران می‌توانند بازده جذابی از نگهداری دلار بدون نیاز به پذیرش ریسک نرخ ارز ناشی از ارسال وجوه به بازار‌های نوظهور دریافت کنند.

ارز‌های آسیایی در سال جاری شاهد برخی از بزرگترین کاهش‌ها در نرخ بهره بانکی بوده اند، عمدتاً به این دلیل که نرخ‌های بهره بانک مرکزی در این منطقه نسبت به سایر بازار‌های نوظهور پایین‌تر است. به عنوان مثال، معیار مالزی، ۲.۵ واحد درصد کمتر از فدرال رزرو است، که یک رکورد برای این کشور آسیای جنوب شرقی است. نرخ‌های معادل در تایلند، کره جنوبی، تایوان و چین نیز کمتر از ایالات متحده است.

این گونه دلار آمریکا با سرکوب ارز کشور‌های آسیایی در حال توسعه، در بازار جهانی قدرت نمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • اذعان «آسپیدس» به هدف قرار گرفتن ناو ایتالیایی در خلیج عدن
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • برگزاری اجلاس گروه کاری دریای خزر در تهران
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست