Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شامگاه دوشنبه ششم آبان در پیامی به چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» آورده است: سلاح را از دوش نگذاریم و با بیگانه‌ها بجنگیم و استکبار را به زانو در بیاوریم، این شعار رسمی و برنامه دینی رسمی ماست. سیدالشهدا نفرمود با یزید بیعت نمی‌کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ فرمود هر کس آزاداندیش است، حسینی فکر می‌کند؛ مثل من فکر می‌کند، زیر بار ظلم نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امروز هم همین‌طور است، امروز کسی که حسینی فکر می‌کند؛ نه آمریکا را، نه آن معامله قرن را، نه صهیونیست را، هیچ کدام را تحمل نمی‌کند. تا ظهور حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. این که امام(ره) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابی‌طالب(ع) است، همین است.   در مراسم سالار شهیدان دو جمله گفته می‌شود: یکی اینکه «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ»، که این درخواست اجر و مسئلت پاداش برای مصیبت‌زده‌هاست که ما هم مصیبت دیده‌ایم. بخش دوم دعا و درخواست است که ذات أقدس الهی ما را خواهان خون‌بهای حسین بن علی(ع) قرار بدهد: «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ». این جمله دوم ابدی است؛ یعنی تا زمان ظهور حضرت هست. از خدا می‌خواهیم که خون‌بهای حسین بن علی را ما بگیریم.   شهدای ما عموماً و شهدا و مهاجران و مجاهدان در غربت خصوصاً و عزیز ما حججی بالأخص به این ندا پاسخ دادند. این ندا وظیفه ما را مشخص می‌کند که ما از یک سمت باید بنالیم و گریه کنیم و عزاداری کنیم و ماتم اقامه کنیم و ما درباره مصیبت‌زده‌ها می‌گوییم خدا به شما صبر بدهد و اجر بدهد؛ اما درباره بازماندگان کربلا یعنی عموم شیعه‌ها گذشته از خواستن اجر و درخواست پاداش، درخواست قیام، حماسه، انقلاب، مبارزه، مجاهدت و مهاجرت می‌خواهیم.   شهید حججی‌ها ما را فراموش نمی‌کنند، یک؛ متوجه‌اند که ما در کجا هستیم، دو؛ از خدای سبحان مسئلت می‌کنند که ما را یاری کنند، سه؛ که راه اینها را ادامه بدهیم، هدف اینها را احیا کنیم و مانند آن، چهار. این چه سروری بالاتر از این.   بر پایه این گزارش، چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با محوریت تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی در دانشگاه دامغان برگزار شد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم جوادی املی حججی شهدا حسینی ظلم معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی

به گزارش "ورزش سه"، گل‌گهر سیرجان هفته گذشته در مسابقه جام حذفی مقابل فجر شهید سپاسی شیراز موفق به کسب پیروزی سه بر صفر شد که سید ابوالفضل رزاق‌پور توانست مثل لیگ‌برتر در این بازی حذفی هم پاس گل بدهد و تیمش را در رسیدن به این برد کمک کند، اما او انگیزه زیادی دارد امروز هم در جدال با مس رفسنجان چنین اتفاقی را رقم بزند.

ابوالفضل رزاق‌پور که در این فصل جایگاه ثابتی در ترکیب گل‌گهر داشته و نمایش خوبی در سمت چپ خط دفاعی این تیم ارائه کرده، امیدوار است امروز در جدال حساس برابر مس رفسنجان که تجربه پاس گل برابر آن را دارد، دوباره این کار را انجام بدهد و به دانیال اسماعیلی‌فر برسد.

مدافع چپ گل‌گهر سیرجان جدا از رقابت‌های جام حذفی، در فصل جاری لیگ برتر هم پنج پاس گل داده که سعی دارد امروز هم در دربی کرمان مقابل مس رفسنجان این آمار را بهتر کند و به دانیال اسماعیلی‌فر برسد.

دانیال اسماعیلی‌فر با 6 پاس گل در رده دوم جدول برترین پاسورهای لیگ برتر قرار دارد، اما امروز به دلیل محرومیت دور از فهرست نفرات پرسپولیس مقابل سپاهان است و این فرصت در اختیار رزاق‌پور قرار دارد تا یک پاس گل برابر مس رفسنجان بدهد و به رده دوم جدول برترین پاسورها برسد.

دیگر خبرها

  • اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد
  • لبخند یک پرسپولیسی به ناکامی ستاره تراکتور
  • سلام من به مدینه به غربت صادق (ع) ... + فیلم
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا