Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@23:47:32 GMT

آغاز وصول مالیات از 300 هزار میلیاردر

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۷۲۳۹

آغاز وصول مالیات از 300 هزار میلیاردر

ساعت24 - رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که نیمی از میلیاردرهای کشور اصلا مودی نیستند و پرونده ای در سازمان مالیاتی ندارند، افزود: فرایند شناسایی و وصول مالیات از میلیاردرهای دارای فرار مالیاتی و بدون پرونده در سازمان مالیاتی آغاز شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که نیمی از میلیاردرهای کشور اصلا مودی نیستند و پرونده ای در سازمان مالیاتی ندارند، افزود: فرایند شناسایی و وصول مالیات از میلیاردرهای دارای فرار مالیاتی و بدون پرونده در سازمان مالیاتی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امیدعلی پارسا در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد گفت: مالیات‌های دریافت شده بسیار کم است و حدود 8 درصد کل درآمدها بیشتر نیست زیرا “معافیت‌های مالیاتی زیاد، فرارها زیادتر و پایه‌های مالیاتی کمتر است”. رئیس سازمان امور مالیاتی در این نشست گفت: «لیست بانکی تراکنش‌های مالی حدود ۳۰۰ هزار نفر که درآمدهای بالای میلیارد داشتند در اختیار این سازمان قرار گرفته که بر اساس بررسی انجام گرفته نیمی از آنان مودی مالیاتی نبودند و نیمی دیگر از آنان که مودی مالیاتی بودند کمتر از آن چه لازم است مالیات می‌پرداختند.» وی افزود: در واقع این افراد در سازمان امور مالیاتی هیچ پرونده‌ای ندارند و نیمی دیگر کمتر از آن میزانی که باید، مالیات می پردازند. البته در سازمان امور مالیاتی با همین اطلاعاتی که در اختیار داریم، تا اطلاع ثانوی تمرکز را به‌روی پرونده‌هایی برده‌ایم که 20 میلیارد تومان به بالا هستند و در همین زمینه اقدامات لازم انجام و به استان‌ها نیز اطلاع داده شده است. به گزارش خراسان، اگر فرض کنیم این 150 هزار میلیاردری که گفته شد، مشمول 200 میلیون تومان مالیات در سال باشند، 30 هزار میلیارد تومان درآمد در سال نصیب کشور می شود که یک سوم کسری بودجه ناشی از کاهش صادرات نفت را جبران می کند.رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: تعداد پرونده‌های بالای 20 میلیارد تومان حدود چهار هزار و 376 پرونده است که دو هزار و 51 فرد دارای پرونده هستند که در حال پیگیری و تشکیل پرونده برای افراد فاقد پرونده و نظارت بیشتر بر افراد دارای پرونده هستیم تا از آن‌ها مالیات مناسب با ثروت دریافت شود. هادی خانی، مدیر کل دفتر بازرسی سازمان امور مالیاتی مرداد امسال از شناسایی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با رصد تراکنش‌های بانکی در سه سال اخیر خبر داده و میزان فرار مالیاتی در کشور را سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود. این در حالی است که برخی با استناد به آمار فرار مالیاتی در بخش خدمات حرفه ای، آمار فرار مالیاتی را تا 80 هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند.

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد