Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: متاسفانه در امور قرآنی وقف‌های زیادی در استان همدان وجود ندارد که می‌طلبد واقفان خیراندیش در این زمینه ورود کنند.

حجت الاسلام «رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: بیشترین موقوفات استان همدان در حوزه عزاداری سیدالشهدا(ع) و خیرات و مبرات است اما موقوفات قرآنی استان بسیار اندک و با درآمد پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان  با اشاره به اینکه هر سال برای مخارج قرآنی اعم از برگزاری مسابقات و محافل قرآنی مجبور هستیم از منابع دولتی تامین کنیم،  افزود:  لازم است در وقف های جدید خیرین با توجه به نیاز روز جامعه در امر وقف مشارکت کنند.

 

وی با بیان اینکه موسسات قرآنی نظیر جامعة‌القرآن نیاز به موقوفات قرآنی و مساعدت دارند، خاطرنشان کرد:‌ از طریق ارائه پیشنهاد و مشاوره به افراد متمکن، همواره تلاش کرده‌ایم وقف‌ در حوزه قرآنی بیشتر صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: وقف احسان ماندگاری است که از طریق آن می توانیم بخشی مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبان جهت رفع این مشکلات بکار برد.

 

وی ادامه داد: هفته وقف فرصتی مناسب برای انعکاس تلاش ها و زحمات واقفین و خیرین و همچنین پاسداشت این سنت حسنه و صدقه جاری است که باید بهترین بهره را از این دهه ببریم.

 

وقف مایه جاودانگی انسان می شود

 

حجت الاسلام زین العابدینی در خصوص لزوم آشنایی مردم با واژه وقف فرهنگ سازی آن گفت: همانگونه که خداوند متعال در قران می فرمایند آنچه که در نزد ما انسانها می باشد فانی است اما آنچه که در نزد خداوند از همیشه باقی و ماندگار است، از آنجای که انسان میل به جاودانگی دارد یکی از موارد در جاودانگی وقف کردن است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: در راستای فرهنگ سازی وقف باید افراد واقف و خیر را به مردم بشناسانیم و آثار و برکات موقوفات این افراد را به مردم نشان دهیم که این کار بزرگترین تبلیغ اجرای امینانه نیات واقفین است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده و فرمودند "مهمترین مسئله در وقف اجرای امینانه نیات واقفین است" یعنی باید آن نیاتی که خواسته واقف است را انجام دهیم که این خود باعث تبلیغ وقف و فرهنگ سازی می شود.

 

حجت الاسلام زین العابدینی با اشاره به دهه وقف در همدان اظهار کرد: در این ایام ۴۰ عنوان برنامه نظیر افتتاح نمایشگاه وقف، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و غبارروبی آستان مقدس امامزادگان با حضور مسؤولان از برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد سالروز شهادت امام رضا ع پیاده روی اربعین ماه صفر اربعین حسینی عزاداری امام رضا ع نماز جمعه مدیرکل اوقاف موقوفات جدید استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارگری است
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان