Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاری با بیان اینکه مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از ۷ الی ۱۰ آبان ماه در همدان در حال برگزاری است، گفت: در این دور از جشنواره از ۳۸۱ برگزیده در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «سیما سادات لاری »، در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: امسال دانشگاه علوم پزشکی همدان افتخار میزبانی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت به لحاظ کمی و کیفی جزء بهترین مسابقات و جشنواره‌ها است چرا که میزبانی یک دانشگاه برای برگزاری این جشنواره، فضای دانشگاه  را به مدت یک سال در فضایی قرآنی قرار می‌دهد.

لاری با بیان اینکه مهمترین سرمایه فرهنگی ما قرآن است ابراز کرد: بی شک برگزاری جشنواره قرآنی و برنامه‌هایی از این جنس می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نهایی جشنواره از 7 الی 10 آبان ماه در حال برگزاری است، ابراز کرد: در این دور از جشنواره از 381 برگزیده در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان و در 7 بخش، آوایی قرآن، معارف قرآنی، ادبی، هنری، فناوری، تیمی و پژوهشی تقدیر به عمل خواهد آمد که 62 درصد برگزیدگان از بخش خواهران هستند.

لاری ادامه داد: «بخش آوایی» مسابقات در 15 رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره نباء تا پایان سوره فجر با ترجمه، حفظ ۱ جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح است.

وی ادامه داد: بخش «معارف قرآنی» شامل ۹ رشته آشنایی با احادیث اهل‌بیت، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیمِ صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی قرآنی و بخش پژوهشی در چهار رشته مقاله نویسی، تألیف کتاب، بررسی و نقد کتاب، تلخیص کتاب است.

این مقام مسئول بیان کرد: بخش «فنآوری» بیست و چهارمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در دو رشته تولید اپلیکیشن و کانال‌های مجازی قرآنی و بخش «ادبی» در چهار رشته شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی است.
وی ابراز کرد: بخش «هنری» این جشنواره شامل ۹ رشته خوشنویسی نستعلیق شکسته نستعلیق نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبّت، طراحی پوستر، نمایش (تئاتر صحنه) پی‌نما (کمیک استریپ) و بخش «تیمی» شامل تیم‌های متشکل از یک حافظ، قاری و فرد مسلط به مفاهیم است.

لاری با بیان اینکه در مرحله نهایی مسابقات شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق و مسابقات تیمی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت گفت: در مجموع 35 داور در دو مرحله نخست و پایانی جشنواره، مسابقات را ارزیابی می‌کنند که از این تعداد 7 داور استانی است.

وی اشاره‌ای به آمار شرکت کنندگان در جشنواره داشت و گفت: در بیست‌و‌چهارمین جشنواره قرآن و عترت در مجموع 82 هزار و 582 نفر رشته، شرکت داشته‌اند که از این تعداد 40 هزار و 465 نفر آقا و 42 هزاز و 117 نفر آقا بوده اند.

لاری ادامه داد: از میان 82 هزار و 582 نفر رشته،46 هزار و 554 نفر رشته، در بخش کارمندان، 4 هزار و 762 نفر رشته دربخش اساتید و 31 هزار و 266 نفر رشته، در بخش دانشجویان شرکت داشته‌اند.

 

رشد 29 درصدی آمار شرکت کنندگان در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت

وی با بیان اینکه خوشبختانه سال به سال مخاطبان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت افزایش می‌یابد گفت: این دور از جشنواره در بخش اساتید، 142 درصد، در بخش دانشجویی 28 درصد و در بخش کارکنان 23 درصد رشد داشته است که در مجموع این دور از جشنواره نسبت به سال گذشته رشد 29 درصدی در مخاطبان خود نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت ابراز کرد: بیست و چهارمین جشنوراه قرآن و عترت وزارت بهداشت نسبت به دور بیستم خود که در سال 94 برگزار شد رشد 359 درصدی را در آمار شرکت کنندگان نشان می‌دهد.

لاری اشاره ای به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره داشت ادامه داد: در مجموع 14 هزار و 698 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 2 هزار و 400 اثر در بخش پژوهشی، 687 اثر در بخش فناوری، 8 هزار و 737 اثر در بخش هنری و 2 هزار و 874 اثر در بخش ادبی بوده است .

وی عنوان کرد: امسال برای نخستین بار با هدف افزایش جذابیت و نشاط معنوی مضاعف در مسابقات و ترویج فعالیت‌های گروهی در میان دانشجویان، مسابقات بخش «تیمی» نیز به جشنواره اضافه شده است که در سال‌های آتی این بخش به حوزه اساتید و کارکنان نیز اشاعه داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در بخش تیمی مسابقات، 36 گروه در بخش خواهران و 36 گروه در بخش برادران داشجو به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 12 تیم برگزیده به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و از این تعداد نیز 8 تیم در مرحله نهایی حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: از بخش‌های جانبی این دور از جشنواره، برگزاری 11 کارگاه آموزشی در رشته و حوزه‌های مختلف است که نسبت به سال گذشته 8 پله ارتقاء داشته است.

وی با بیان اینکه هرساله همزمان با اختتامیه جشنواره، میزبان سال آینده مسابقات تعیین می‌شود گفت: سال آینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت خواهد بود.

لاری با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های قرآنی موفق در دانشگاه علوم پزشکی همدان، طرح «تدبر در قرآن» است گفت: طرح تدبر در قرآن با استقبال خوب جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی همدان روبرو شده است که به زودی در 13 الی 15 دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت: یکی از مأموریت‌های کمیته پژوهشی قرآن و عترت در وزارت بهداشت، افزایش فعالیت‌های پژوهشی در راستای سلامت-معنویت است که با توجه به فعالیت‌های بسیاری از کشور‌ها در این حوزه متاسفانه ایرام در این راستا عقب مانده است.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء فعالیت‌های پژوهشی سلامت-معنویت، سند راهبردی در حال تنظیم است گفت: دو مجله علمی- پژوهشی نیز در حوزه قرآن و عترت نیز به زودی در وزارت بهداشت راه اندازی و فعال خواهد شد.

لاری با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات خوب این مجموعه، راه اندازی «پویش همدلی» بود گفت: در این راستا با کمک‌های نقدی جمع آوری شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، 60 واحد مسکونی در مناطق سیل زده ساخته و تجهیز شد که از این تعداد 7 واحد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است که به زودی افتتاح و در اختیار مردم لرستان قرار خواهد گرفت.

 

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه صفر شهادت امام رضا ع اربعین حسینی پیاده روی اربعین نماز جمعه رحلت پیامبر اسلام مسجد تراز اسلامی امام رضا ع سیما لاری جشنواره قران و عترت وزارت بهداشت معاون فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی ساماندهی رشته مقاطع و رشته محل های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی و مسؤول برنامه ساماندهی برنامه های آموزشی با اشاره به تدوین «سند ساماندهی برنامه های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت» گفت: این جلسه با هدف بررسی نحوه ورود و اجرایی شدن این سند با حضور نمایندگان دبیرخانه ها، مرکز سنجش، مرکز نصر و دبیرخانه های شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش و امور هیات علمی تشکیل شد.

وی بر ضرورت هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه اجرا تاکید کرد و افزود: در این جلسه مواردی نظیر ضرورت وجود یک زیر ساخت هوشمند برای رصد رشته مقاطع و رشته محل ها، داشتن برنامه اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین توجه به اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان رشته های مختلف تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به گزارش دکتر آشتیانی، مدیر امور هیات علمی وزارت بهداشت از وضعیت دانش آموختگان و انجام تعهد و ظرفیت های جذب دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این نشست مواردی نظیر بازنگری کوریکولوم ها و احراز شرایط شغلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رضایت ضمن جمع بندی جلسه به نحوه همکاری بخش های مختلف برای تدوین برنامه عملیاتی اشاره کرد.

کد خبر 6087367

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر