Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:07:20 GMT

جشنواره غذاهای سنتی و سوغات اراک گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۱۶۳۴

جشنواره غذاهای سنتی و سوغات اراک گشایش یافت

رئیس سازمان  فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در حاشیه این جشنواره غذا در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داد: در ۳۰ غرفه این جشنواره انواع غذاها و تنقلات سنتی اراک و سوغات شهرهای مختلف استان مرکزی به نمایش گذاشته شده است.

«حمید کربلایی حسنی» افزود: ۲۸ مهرماه از سوی شورای اسلامی شهر اراک به عنوان «روز اراک» نامگذاری شد که به‌دلیل تقارن این روز با ایام صفر برنامه‌های تدارک شده از هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انواع آش‌های محلی و غذاهای بومی اراک که گنجینه ارزشمندی برای الگوی تغذیه سالم خانوار محسوب می‌شود در این جشنواره ارایه شده و هدف از این مهم اصلاح رویه غذایی نادرست با فست فودها و معرفی غذاهای لذیذ و بومی این خطه است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: انار ساوه، حلوای محلات، شیره و باسلوق هزاوه، عسل خمین، صابون آشتیان و فقیر اراک به عنوان نمونه‌هایی از سوغات محلی استان مرکزی در این جشنواره ارایه شده است.

کربلایی حسنی بیان کرد: اراک شهری با قدمت ۲۰۰ سال است که داشته های غنی فرهنگی در لایه‌های مختلف خرده فرهنگ‌هایش دارد و نیاز است که به‌درستی معرفی شده و از آن‌ها در روند توسعه بهره گرفته شود.

به صدا درآمدن زنگ مدارس، گلباران قبور مطهر شهدا، برگزاری نشست اراک پژوهی، برگزاری همایش پیادهروی کودک و برگزاری اردوی اراک‌گردی دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های تدارک شده برای روز اراک است. 

اراک در زمان فتح‌علی شاه قاجار با اهداف نظامی و تجاری به صورت قلعه‌ای نظامی به دست یوسف‌خان گرجی با عنوان«سلطان‌آباد» بنا گذاشته شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک فرهنگی مواد غذایی جشنواره میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور