Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:30:13 GMT

احداث شبکه جدید دفع آب‌های سطحی در مریانج

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۱۷۶۳

احداث شبکه جدید دفع آب‌های سطحی در مریانج

به گزارش خبرنگار مهر، محسن معصوم‌علیزاده پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداری مریانج برای مواجهه با بارش‌های پاییزی گفت: گفت: برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در بارندگی‌های پاییزی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و نیروهای شهرداری برای خدمت رسانی آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه در روزهایی که طبق اعلام هواشناسی احتمال بارندگی و وقوع آبگرفتگی معابر وجود دارد، نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی در حالت آماده باش کامل، آماده انجام ماموریت‌های رفع آبگرفتگی معابر هستند، ادامه داد: شهرداری اقدامات عمرانی لایروبی انهار، کانال‌ها و مسیل‌ها را انجام داده و آمادگی‌های لازم و پیش‌بینی تجهیزات مورد نیاز و نیروهای انسانی برای مقابله با بارندگی و آبگرفتگی سطح شهر مهیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مریانج اضافه کرد: در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال‌ها، جوی‌ها و مسیل‌ها در حال پیگیری و انجام است و احداث شبکه جدید دفع آبهای سطحی بلوار امام حسین(ع) نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال انجام است.

وی گفت: برای مقابله با آبگرفتگی معابر و خیابان‌های سطح شهر پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و تجهیزات مورد نیاز زمان بارندگی برای انجام عملیات لایروبی طبق زمان‌بندی مشخص مهیا است و اقدامات تا پایان فصل بارندگی ادامه دارد.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: همچنین محله‌ها و مکان‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه بارش باران دچار آب گرفتگی می شدند مورد بررسی قرار گرفت تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد شهر دچار مشکل نشود.

وی یادآوری کرد: همچنین مسیل‌ها و رودخانه اطراف شهر نیز به طور کامل بازبینی شده و سعی بر این است که اجازه ورود آب از حریم شهر به داخل محدوده را ندهیم.

شهردار مریانج با بیان اینکه رفع کامل مشکل آبگرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است، گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله و نخاله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند.

کد خبر 4758953

منبع: مهر

کلیدواژه: مریانج آبگرفتگی معابر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام بارش باران سانحه تصادف گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین مرز مهران مشهد شهادت امام رضا ع استانداری سمنان شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی

به گزارش همشهری آنلاین روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرائی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزم شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد. در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جستجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جستجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتما بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 849207 برچسب‌ها خبر مهم شهرداری

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی شدید معابر تبریز بعداز بارش شدید باران
  • آبگرفتگی معابر در سنندج
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • آبگرفتگی در درمانگاه شهر چوئبده بیماران را به دردسر انداخت + فیلم
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی