Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@21:33:13 GMT

جوانان، «بی بی سی» را دوست ندارند!

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۱۹۴۸

به گزارش جام نیوز، آفکام (سازمان تنظیم ‌کننده مقررات رسانه ‌ای بریتانیا) هشدار داد، چنانچه بی بی سی نحوه تعاملش را با مخاطبان جوان خود بهبود نبخشد، ممکن است «یک نسل از بینندگان» را از دست بدهد.

 

براساس دومین گزارش سالانه این سازمان دیده بان رسانه‌ها، میزان استفاده مخاطبان جوان از تلویزیون و رادیوی بی بی سی و بی بی سی آنلاین در سال۱۹- ۲۰۱۸ کاهش یافته است و چنانچه بی بی سی نتواند مخاطبان جوان را جذب کند، در خطر از دست دادن این قشر از جامعه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش آمده است كه تقریباً دو سوم افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله هر هفته از نت‌فلكس و ۴۲ درصد نیز از یوتیوب استفاده می‌کنند، در حالی كه iPlayer بی بی سی فقط ۲۶ درصد از این گروه سنی را در برمی‌گیرد و این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ که ۲۸ درصد بوده، كاهش یافته است.

 

این گزارش همچنین حاکی از آن است که برخی از مخاطبان، اخبار بی بی سی را ارائه دهنده «دیدگاه سفیدپوستانِ طبقه متوسط لندن محور» می‌دانند که «ربطی به زندگی آن‌ها ندارد.»

 

افکام به بی بی سی توصیه کرده است که باید یک طرح عملی «قوی» برای اینکه چگونه تنوع خود را بهبود ببخشد و چه کارهایی باید انجام دهد تا نظر گروه‌های ناراضی از نحوه به تصویر کشیده شدنشان توسط بی بی سی جلب شود، تنظیم کند.   

 

بی بی سی جهانی در حالی با بحران مخاطب قشر جوان همراه است که سرویس فارسی این بنگاه خبرپراکنی با عنوان بی بی سی فارسی نیز با انتقاد فراوانی مبنی بر عدم صداقت و بی طرفی مواجه شده و در نتیجه مخاطبان آن را کاهش داده است.

 

همچنین بسیاری از افرادی که مدت ها به عنوان کارشناس در این شبکه حضور پیدا می کردند با مشاهده سیاست های اعمال شده، حضور در این رسانه را تحریم کرده اند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بی بی سی فارسی جوانان جام نیوز بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • گزارش فرایدی نایت اسمکدان 26 آوریل؛ نیش دوست از نیش عقرب بدتر است/ اخبار WWE
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!