Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز تولید تئاتر کانون و اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گسترش همکاری در حوزه تولید و اجرای تئاتر برای کودکان و نوجوانان با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این تفاهم‌نامه مقرر شده است آثار نمایشی تولیدی کانون پرورش فکری که از سوی شورای کارشناسی مرکز تئاتر تایید شده‌ است، برای اجرا در مراکز فرهنگی‌هنری نیاز به مجوز و پروانه‌ی نمایش از سوی شورای نظارت و ارزش‌یابی اداره‌کل هنرهای نمایشی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین بر اساس این تفاهم‌نامه اداره‌کل هنرهای نمایشی متعهد شد تا نمایش‌های اجرا شده در مرکز تئاتر کانون در برای اجرا در سایر تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایش شهر تهران مطابق با قوانین و مقررات فعالیت هنرهای نمایشی پذیرفته شود.

معرفی آثار نمایشی مرکز تئاتر کانون به سایر شهرها برای صدور مجوز اجرا، دعوت از کارشناسان نمایش کانون برای حضور در شورای نظارت و ارزش‌یابی و ابلاغ برنامه‌ها و طرح‌های حوزه نمایش برای گسترش همکاری‌های دو سازمان از دیگر تعهدات اداره‌کل هنرهای نمایشی در این تفاهم‌نامه است.

بر همین اساس مرکز تئاتر کانون نیز متعهد شده است تا فهرست نمایش‌های منتخب و مجوزهای صادر شده در حوزه فعالیت‌های کانون را به اداره‌کل هنرهای نمایشی ارایه کند و در برنامه‌ها، رویدادها و جشنواره‌های تخصصی تئاتر کودک و نوجوان مشارکت فعال داشته باشد. هم‌چنین بر اساس این تفاهم‌نامه، مرکز تئاتر کانون باید کارشناسان خوانش متون نمایشی و ارزیابی و بازبینی اجراها را به این اداره‌کل معرفی کند.

این تفاهم‌نامه به امضای شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر مشهدی‌عباس مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید و از اول آبان 1398 به مدت دو سال قابل اجرا است.

تئاتر کودک و نوجوان مدیون اقدام‌های گذشته‌ کانون است.

کرمی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی اصلی تئاتر کودک و نوجوان است و همه‌ی ما می‌دانیم که آغاز جریان تئاتر کودک و برنامه‌ریزی از کانون شکل گرفته است به‌گونه‌ای که بسیاری از هنرمندان این حوزه و حتی ساختارهای اجرای دولت نیز کانون را متولی اصلی در این بخش می‌شناسند.

شهرام کرمی افزود: کانون ظرفیت، امکانات و نیروهای انسانی توان‌مندی در بخش‌های مختلف خود دارد که در مراکز تخصصی آن فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

وی هم‌چنین یادآور شد؛ در حوزه بین‌المللی نیز کانون فعالیت‌های خوبی را در سال‌های اخیر داشته و در مجموع به اعتقاد من تئاتر کانون مدیون اقدام‌هایی است که از گذشته تا به حال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: این اداره‌کل به عنوان متولی تئاتر در کشور وظیفه دارد به همه‌ی حوزه‌ها توجه داشته باشد و در بخش تئاتر کودک و نوجوان نیز همواره تلاش کرده‌ است تا در حد توان فعالیت‌هایی را انجام دهد.

کرمی ادامه داد تفاهم‌نامه با کانون به عنوان گام اول گسترش همکاری‌ها می‌تواند به اتفاق‌های خوبی در این حوزه منجر شود به‌گونه‌ای که تمام خانواده تئاتر کودک و نوجوان از آن نفع ببرند.

ایجاد اتفاق درست رویکرد کانون در حوزه تئاتر کودک و نوجوان

مدیر مرکز تولید تئاتر کانون نیز در این نشست با اشاره به برخی موانع و مشکلاتی که برای صدور مجوز اجرای نمایش‌های حوزه کودک و نوجوان وجود دارد گفت این تفاهم‌نامه می‌تواند از برخی موازی‌کاری‌ها جلوگیری و روند دریافت مجوزها را آسان‌تر کند.

وی هم‌چنین به ظرفیت‌های کانون برای همکاری بیشتر با اداره‌کل هنرهای نمایشی اشاره کرد و افزود اجرای جشنواره‌ها و رویدادهای حوزه‌ی تئاتر کودک و نوجوان، مشاوره و کارشناسی‌ها در اجرای نمایش‌ها، بهره‌گیری از امکانات و سالن‌های نمایش و برپایی کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که دو سازمان می‌توانند با هم همکاری داشته‌ باشند.

مشهدی‌عباس هم‌چنین در این نشست گزارشی از فعالیت‌های مرکز تولید تئاتر، اسیتژ و انجمن هنرهای نمایشی کانون ارایه کرد و گفت: رویکرد کانون ایجاد اتفاق درست در حوزه تئاتر کودک و نوجوان است.

نشست امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری میان اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ششم آبان 1398 در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کانون پرورشی کودکان اداره کل هنرهای نمایشی مرکز تولید تئاتر کانون اجرای تئاتر کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدار و مذاکرات با مسئولان عالی پاکستان گفت: در سفر به پاکستان درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یابد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه، ششم اردیبهشت) پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر بیان کرد: بخش نخست سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: باوجود بعضی از محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان روبه‌رو شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیس‌جمهوری دیدارها با مسئولان عالی پاکستان را نیز بیشتر ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و تصریح کرد: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یاید، همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام نخست هدف‌گذاری شد.

رئیسی با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به‌نحوی دنبال کنند که در زمانی کوتاه به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، گفت: در حوزه کار فرهنگی نیز به‌دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی تصمیم‌های سازنده‌ای گرفته شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت بین دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد، همچنین در مذاکرات انجام شده با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

وی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا گفت: نخستین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات مطلوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با فناوری کاملا روزآمد و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی - مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، افزود: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیم‌های خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به‌ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش‌ازپیش گسترش یابد، تصریح کرد: این سفر در مقطع کنونی می‌تواند گام مثبتی برای توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر