Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، جمشید مهدوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا امروز، 8 آبان ماه در نشست با اصحاب رشانه که به مناسبت آغاز دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته برای عمران و آبادانی امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) و مساجد موقوفه دار شهرستان، رقمی معادل ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این رقم از محل عواید نذورات، املاک و مستغلات و اجاره رقبات تخصیص یافته است، ادامه داد: در این مدت سند تک برگ برای پنج زمین موقوفه شهرستان به ابعاد ۳۲ هزار مترمربع توسط اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر شده است.

مهدوی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موقوفه دیگر به ابعاد ۲۲۰۰ مترمربع در مساجد آبروان و گیلکلر در مرحله نهایی صدور سند تک برگ قرار دارد، افزود: در برنامه داریم تا با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت، برای ۱۰ مسجد دیگر در مناطق شهری و روستایی سند مالکیت صادر کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی درآمد امامزدگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع)، خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز تجاری و اقامتی و اقدامات فرهنگی از عوامل اصلی این افزایش است.

وی در ادامه به دریافت وام پنج میلیارد ریالی از سازمان اوقاف کشور برای تکمیل هتل آپارتمان این حرم شریف اشاره کرد و گفت: این هتل در زیربنای ۱۰۴۰ مترمربع با ۱۲ سوئیت و ظرفیت اسکان ۸۰ مسافر در شبانه روز با هزینه ۲۵ میلیارد ریال احداث شده است و از امروز برای پذیرش میهمانان بازگشایی می شود.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های دهه وقف در شهرستان تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ برنامه از قبیل غبارروبی امامزادگان و مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و فرماندار، ویزیت رایگان، نشست صنفی با اصناف و برگزاری مسابقه از ویژه برنامه های این دهه در شهرستان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند خبرداد.

سرهنگ فریدون عبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شوشتر و گتوند رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در این زمینه جا دارد از حمایت‌ و پیگیری‌های دادستان، فرماندار گتوند و اداره راهداری و بنیاد مسکن که در انجام این کار به ما کمک کردند تشکر کنیم.

عبادی با تشکر ویژه از همکاری کلانتری گتوند و ۵ یگان امدادی برای تامین امنیت پروژه رفع تصرف در این شهرستان گفت: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم