Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:11:32 GMT

رفع ترک پاشنه پا با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۴۲۹۱

رفع ترک پاشنه پا با طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ترک پاشنه پا اظهار کرد: ترک پاشنه پا با توجه به شکاف عمقی که ایجاد می‌کند، ممکن است عوارضی مانند خارش، التهاب و درد را به همراه داشته باشد.

عوامل مؤثر در بروز ترک پاشنه پا

او بیان کرد: از عوامل مؤثر در بروز ترک پاشنه پا می‌توان به اضافه وزن و چاقی، پا برهنه راه رفتن، پوشیدن کفش‌های تنگ و پاشنه بلند، شست‌وشوی زیاد پاها، تغییرات هورمونی در زنان، ابتلا به برخی عفونت‌ها یا بیماری‌هایی مانند دیابت و اختلالات تیروئیدی، کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی و غلبه صفرا (گرمی و خشکی) و سودا (سردی و خشکی) اشاره کرد، فاکتور‌های ارثی هم در پیدایش ترک پاشنه پا مؤثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی ترک پاشنه پا در زنان بیشتر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: درمان کم‌کاری تیروئید با طب سنتی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به شایع بودن ترک پاشنه پا در زنان باردار افزود: استفاده از شوینده‌های اسیدی هم موجب می‌شود که ترک پاشنه پا در افراد بروز پیدا کند.

موثرترین راهکار‌های درمان ترک پاشنه پا

عظمایی تاکید کرد: برای درمان ترک پاشنه پا افراد می‌توانند پاشنه پا را با روغن‌هایی مانند زیتون، نارگیل، کنجد و کوهان شتر ماساژ دهند، پس از اینکه موضع مورد نظر به خوبی نرم شد، پاشنه پا را سنگ پا بزنند، سپس دوباره پاشنه پا را با روغن‌های ذکر شده ماساژ دهند. افراد باید پس از ماساژ پاشنه پا با این روغن‌ها یک جوراب نخی بپوشند تا روغن به خوبی جذب پوست شود.

او تصریح کرد: ماساژ پاشنه پا با مخلوط وازلین به همراه ویتامین AD نقش مؤثری در بهبود ترک پاشنه پا دارد، ویتامین‌های A ، D و E  هم به بهبود ترک پاشنه پا بسیار  کمک می‌کنند. مصرف غذا‌های حاوی امگا ۳ یا مکمل امگا ۳ هم به افراد دچار ترک پاشنه پا پیشنهاد می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ماساژ پاشنه پا با مخلوط موز و عسل، روغن کوهان شتر و کنجد، حنا و روغن زیتون تأثیر چشمگیری در بهبود ترک پاشنه پا دارد.مبتلایان به ترک پاشنه پا که به اضافه وزن دچار هستند  هم برای رفع مشکلشان باید وزن خود را کاهش دهند.

عظمایی اظهار کرد: اگر ترک پاشنه پا ناشی از غلبه صفرا باشد فرد باید از عرق شاه‌تره و کاسنی به همراه شربت سکنجبین استفاده کند و در صورتی که ترک پاشنه پا به علت غلبه سودا باشد، باید عرق اسطوخودوس به همراه افتیمون و گل بنفشه میل شود.

بیشتر بخوانید: پرکاری تیروئید را با طب سنتی درمان کنید

او بیان کرد: ماساژ پاشنه پا با ترکیب روغن‌های جوانه گندم و کوهان شتر یا جوانه گندم و شتر مرغ هم به درمان ترک پاشنه پا بسیار کمک می‌کند.مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه به مبتلایان به این عارضه پیشنهاد می‌شود. اشخاص دچار ترک پاشنه پا می‌توانند برای رفع مشکل خود  باید پاشنه پا را با ژل آلوئه‌ورا به همراه عسل ماساژ دهند.

عظمایی یادآوری کرد: مبتلایان به ترک پاشنه پا که به یبوست دچار هستند برای رفع مشکل خود باید ۳۵ گرم برگ سنا را به همراه ۱۰ گرم گل سرخ، ۱۰ گرم تخم گشنیز، ۱۰ گرم گل ختمی و ۱۰ گرم انیسون با هم ترکیب و این مخلوط را نیم کوب کنند سپس یک قاشق غذاخوری از ترکیب نیم‌کوب شده را به همراه سه لیوان آب در قوری بریزند و صبر کنند تا مخلوط به خوبی دَم بکشد. افراد باید قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از این دمنوش را به همراه کمی عسل میل کنند.

انتهای پیام/

راهکارهای طلائی طب سنتی برای درمان ترک پاشنه پا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت طب سنتی درمان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید و مضرات روغن حیوانی

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس