Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@14:58:59 GMT

طرح توسعه کتابخوانی در اردبیل اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۵۸۹۷

طرح توسعه کتابخوانی در اردبیل اجرا می‌شود

زعفر احدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های متنوعی در شیوه‌نامه طرح توسعه کتاب‌خوانی لحاظ شده که هم‌زمان با آغاز هفته کتاب، با حضور فعالان عرصه کتاب و نویسندگان، ویژه‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی هُنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی بیان‌کرد: کتاب‌خوانی مهم‌ترین فعالیت کانون است و تلاش‌های کارشناسان و مربیان باید بر همین اصل متمرکز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احدزاده اضافه کرد:رویکردهای جامعی در شیوه‌نامه توسعه کتاب‌خوانی لحاظ شده که بر اساس زمان‌بندی مشخص، از کتاب‌خوانان برتر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: یکی دیگر از اقدامات شورای کتاب، تدوین مجموعه‌ ؛قلم یاران؛ در راستای معرفی نویسندگان کتاب مرتبط با حوزه کودک و نوجوان و تاریخ مشاهیر استان است که هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، با معرفی۷۰ نویسنده استانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او درباره توسعه کتابخوانی در استان گفت: هفت کتابخانه سیار روستایی و شهری و ۲ کتابخانه پستی برای ارائه خدمات فرهنگی ، هنری و ادبی و ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان راه‌اندازی شده است.

احدزاده افزود: موفقیت‌های اخیر گروه سنی کودک و نوجوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون بویژه در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه سنی به کتب مورد علاقه با استفاده از کتابخانه‌های سیار در شکل‌گیری شخصیت اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است.

وی اظهار داشت: کسب ۱۵ رتبه در جشنواره ۲ سالانه هنرهای تجسمی و توفیق عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری، با اخذ هفت رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی که با حضور اکثر کشورهای جهان اتفاق افتاده، گوشه‌ای از فعالیت‌های توسعه محور کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش فرهنگی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر سه شنبه در نشست کارگروه برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مشگین شهر اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ کانون در استان فعالیت دارند و گستردگی مناطق، کمبود نیروی انسانی و اعتبار و عدم تجهیز کانون‌ها و بیماری کرونا در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای مجموعه ما به همراه داشته است.

وی ادامه داد: حمایت‌های مسئولان استانی از برنامه‌های دبیرخانه مساجد نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

آمون بیان کرد: تابستان بهترین فرصت است که مدیران کانون‌ها با برنامه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و تربیتی زمینه جذب نوجوان و جوانان را فراهم کنند.

جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور مسئول کانون‌های مساجد استان اردبیل و هیئت همراه در سخنانی گفت: در حقیقیت مردمی‌ترین تشکل و مجموعه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

وی درادامه گفت: درشهرستان مشگین شهر تعداد ۸۱ کانون با مجوز از دبیرخانه مساجد فعالیت دارند و از این کانون‌ها ۵۶ کانون روستایی و ۲۵ کانون شهری فعالیت دارند.

کد خبر 6099402

دیگر خبرها

  • کانون پرورش فکری راهی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان/ ساختار فعالیت کانون باید به روزرسانی شود
  • « این صحنه خانه ماست»
  • مجموعه ۱۴ جلدی «به دنیا آمده‌ام» رونمایی می‌شود
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • حقوق معلمان از کارکنان دولت بیشتر شد؟
  • حقوق معلمان از کارکنان بیشر دولت شد
  • کانون پرورشی با ۱۰۰۰ کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب رفت
  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران