Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@23:19:05 GMT

اعظم طالقانی و پنج ویژگی شخصیتی یک زن توانمند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۰۷۴۷

اعظم طالقانی و پنج ویژگی شخصیتی یک زن توانمند

اعظم طالقانی، مراحل فرآیند توانمند سازی شخصیت یک زن را به درستی طی کرد. طی این فرآیند، زنان از نیازها و خواست‌های خودشان آگاه می‌شوند و جرأت اقدام پیدا کرده و نهایتا توانمند می‌شوند.
وقتی به تاریخچه زندگی او می‌نگریم، به چند شاخصه مهم در این شخصیت و فعالیت هایش برخورد می کنیم.

اول: حیات سیاسی و اجتماعی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیات سیاسی اعظم طالقانی، قبل از انقلاب شروع شد. یعنی زمانه ای که خانواده‌های مذهبی کمتر چنین شأنی برای زنان قائل بودند. او به‌صورت چند وجهی فعال بود. وقتی مدیر مدرسه بود، فعالیت سیاسی هم داشت. همزمان در خیر جمعی و امور خیریه مشارکت داشت و سپس بعدها نماینده مجلس شد. در سال ۷۱ جامعه زنان اسلامی را به‌صورت رسمی تأسیس کرد. اهمیت این موضوع را با توجه به شرایط همان زمان باید سنجید. بعد هم نشریه پیام‌ هاجر را منتشر کرد که متأسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفت.

دوم: شخصیت پیشروی اعظم طالقانی ست. شخصیتی پیشرو که تک‌رو نبود. اما همواره نگران از دست‌رفتن فرصت و زمان بود. او منتظر نمی‌ماند و پیشقدم میشد تا میدان عمل را  بگشاید.

سوم: در تمام این فعالیت ها، یکی از دغدغه های جدی اعظم طالقانی، توانمندی اقتصادی و سیاسی زنان ایرانی بود. ما در سیر زندگی او، هیچ زمانی را نمی‌بینیم که از انواع فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مدنی دست کشیده باشد. اینگونه است که او مراحل فرآیند توانمند سازی را به درستی طی می کند.

چهارم: اعظم طالقانی، زمانی که آقازادگی مد نبود، آقازاده بود، اما  بدون برخورداری از مواهب و رانت آقازادگی و ویژه خواری که ریشه در اصالت خانوادگی و زن بودنش داشت.

پنجم: او سیاسی‌ترین فرزند آیت‌الله طالقانی بود. اوج فعالیتش در کاندیداتوری ریاست جمهوری است و یکی از دغدغه های مهمش، شفاف‌سازی عبارت «رجل سیاسی» مندرج در قانون اساسی بود. او به تفسیر مردانه و ناعادلانه از این عبارت معترض بود و می گفت تا زنده هستم در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا می‌شوم. اینگونه رفتارها، نشانگر شجاعت و پافشاری او به عقیده بر حقش بود. سال ۹۶ وقتی با واکر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد، نشان‌داد که ثبات قدمش برای تعیین تکلیف واژه «رجل سیاسی» امری تظاهری و زمان بردار نیست. پیام این حرکت خانم طالقانی آن‌ بود که او تشنه قدرت نیست، زیرا نیامده بود که بماند. او آمده بود تا قدرت عشق و حق خواهی را به رخ بکشد.
پیام دیگر او به زنان امروز و نسل فردا، آن بود که برای تحقق شایسته سالاری، هرگز نباید از پا نشست، حتی اگر پاهایتان یاری نکند. پیام اصلی او امید بود.

 * حقوقدان و دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان

کد خبر 1315947

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اعظم طالقانی شهیندخت مولاوردی اعظم طالقانی زنان ریاست جمهوری حقوق باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ گابریل کالدرون باشگاه استقلال لبنان ابوبکر البغدادی سینمای ایران عراق استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، متن پیام به این شرح است: 

یازدهم اردیبهشت ماه یادآور روزی بزرگ برای نقش‌آفرینان در اقتصاد کشور است. روز کارگر فرصت مغتنمی است تا از تلاش های صادقانه و اثرگذار کارگرانی تقدیر کنیم که نقش مهمی در اقتصاد و تولید کشور دارند.

بدون شک شکوفایی و اقتصاد هر کشوری به عوامل متعددی وابسته است که یکی از مهم ترین این عناصر، کارگران ساعی و زحمت کشی هستند که ستون فقرات واحدهای تولیدی را تشکیل می دهند و چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست های توانمند آنها می چرخد. افراد صبوری که با وجود سختی های فراوان کاری، دل در گرو رشد و آبادانی کشور دارند و از جان و دل در این راه می کوشند.

بانک رفاه کارگران نیز که به نام این قشر پرتلاش مزین است، افتخار خدمت رسانی به آنها را دارد و همواره تلاش می کند به کارگران شریف کشورمان و واحدهای تولیدی کشور خدمات مطلوب و با کیفیتی ارائه دهد.  

این روز فرخنده را خدمت کارگران محترم کشورمان و همه فعالان حوزه کار و تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم و از خداوند سبحان سلامتی، شادکامی و موفقیت های روز افزون آنها را خواستارم.

اسماعیل للـه‌گانی

دیگر خبرها

  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود