Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام‌جمعه سنندج، هشتم آبان ماه در دیدار با مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان کردستان با تقدیر و تشکر از اقدامات خیرخواهانه اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: اقدامات اوقاف امسال بین مردم بیشتر نمود عینی داشته است و این امر موجب اعتماد و اعتقاد مردم به این سنت حسنه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متأسفانه قبل از انقلاب به دلیل کوتاهی‌ در حق موقوفات، ظلم زیادی به اموال وقفی شد که بعد از انقلاب سازمان اوقاف موقوفات را احیا کرده و از دست‌درازی متجاوزان و متصرفات به اموال وقفی جلوگیری کرد.
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه استان کردستان دارای موقوفات شاخص بسیاری بوده است، عنوان کرد: هرچند موقوفات اجتماعی در استان وجود دارد اما موقوفات اجتماعی باید روزبه‌روز در جامعه افزایش یابد چراکه ثمره آن تمام جامعه را در برمی‌گیرد.
وی تأکید کرد: امامان جمعه و جماعت و روحانیون با مشورت‌دهی به واقفان می‌توانند وقف‌هایی با نیات متفاوت و متناسب با نیاز روز جامعه را در استان به ثبت برسانند.
امام‌جمعه سنندج با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در جامعه بیان کرد: استان کردستان دارای بیشتر تعداد مساجد در سطح کشور است که بیشتر این مساجد ثمره وقف هستند و دارای رقبات بسیاری نیز هستند.
وی یكی از كاركردهای مهم وقف را فقرزدايی از جامعه دانست و گفت: با گسترش فرهنگ وقف می‌توان ميزان فقر و محروميت را در جامعه كاهش داد چراکه وقف با توزيع مجدد درآمد، سرمایه‌های جامعه را در اختيار همگان قرار می‌دهد.
ماموستا خدایی اعلام کرد: خداوند متعال در آیه 274 سوره بقره در مورد اهمیت انفاق اموال می‌فرماید: «الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ؛ كسانى كه اموال خود را شب و روز، و نهان و آشكارا، انفاق مى‌كنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى‌شوند».
ایجاد 30 مورد فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات کردستان
حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه این دیدار گفت: موقوفات استان کردستان دارای ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری هستند که باید با برنامه‌ریزی لازم اقدامات مؤثر صورت گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای بهره‌وری موقوفات از سه ماه گذشته بیان کرد: در این مدت ۳۰ مورد موقوفه استان کردستان برای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری از آن‌ها شناسایی شدند و در حال حاضر این ظرفیت‌ها خام هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به توزیع سبد کالا و اطعام بین خانواده‌های نیازمند استان کردستان از محل نیات موقوفات اشاره کرد و یادآور شد: بیش از هزار سبد کالا و لوازم‌التحریر بین خانواده‌های نیازمند توزیع‌ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات

محمود فیاض بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق موقوفات برای اشخاص حقیقی، گفت: پذیره‌هایی که در بحث انعقاد قرار داد برای باز پرداخت حقوق موضوعات دارند معاف می‌شوند.

او افزود:معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه نسبت به کلیه کاربری‌ها در اراضی مشمول قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه به استثنای کاربری‌های تجاری ۷۰ درصد، معافیت ۵۰ درصدی مستأجرین اراضی مزروعی از پرداخت اجور و اجرت المثل ایام تصرف و اشخاصی که سابقا نسبت به پرداخت اولیه اقدام نمودند از پرداخت پذیره انتقال همان رقبه کاملا معاف می‌شوند.

فیاض بخش با اشاره به این‌که وقف از دیرباز در صحنه حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انسان‌ها نقش مهمی داشته، گفت: وقف سرمایه فنا ناپذیر و پر سود و برکتی بوده که از ایمان سر چشمه گرفته و با ساده‌ترین وضع و بهترین ترکیب، بدون مداخله مستقیم دولت، مشکلات مردم از طریق خیرات و میراث حل می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد افزود: بنابراین وقف نهادی اجتماعی است که از وارستگی و آزادی واقف خود حکایت می‌کند و به عمل خیر واقف مهر ابدیت و جاودانگی می‌زند.

او از وجود ۱۰۸ موقوفه،۳۳ امام زاده،۱۴۱ مسجد،۷۲ حسینیه و ۲۴ تکیه در شهرستان محمودآباد خبر داد.

فیاض بخش در پایان در رابطه با برخی عملکرد اوقاف، گفت:بازبینی، بروز رسانی و تکمیل و صدور احکام هیأت امنا امام زادگان و اماکن مذهبی، اجرای طرح شمیم حسینی با رویکرد به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، پیگیری برای سند دار کردن ۲۰ موقوفات و رقبات آنها، تنظیم و تجدید۱۳۸ فقره قرار داد اجاره برای موقوفات غیر متصرفی از برخی اقدامات این اداره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم